تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۲۵۶۳۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

اولین و بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه در اهر تاسیس می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با هدف رفع نیاز واردات و تکمیل زنجیره تامین، بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه با سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورو در شهرستان اهر ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان در دیدار با سید جلال عطایی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان اظهار کرد: محصول نهایی و دانش بنیان تولیدی در این واحد منطبق بر سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم و وزارت صمت مبنی بر ایجاد ارزش افزوده بالا از منابع معدنی است.

وی با اشاره به اینکه کربنات کلسیم رسوبی ۱۰ برابر آهک هیدراته داررای ارزش افزوده است، ابراز امیدواری کرد تا با تولید این محصول ضمن رفع نیاز صنایع داخلی و جلوگیری از واردات، زمینه‌ی اشتغال ۶۰ نفر از جوانان منطقه نیز فراهم شود.

پرنیان گفت: با بهره‌برداری از این طرح ۳۰ درصد نیاز داخل کشور از جمله صنایع کاغذسازی تامین خواهد شد.

در این دیدار سید جلال عطایی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان گزارشی از آخرین فعالیت‌های شرکت و موفقیت‌های سال نخست بهره برداری از کارخانه آهک هیدراته اهر ارائه کرد و گفت: خودکفایی صنعت مس شمالغرب کشور در تامین آهک هیدراته مورد نیاز خود، از دستاورد‌های این مجموعه بوده و با احداث کوره فاز دو کلسیناسیون، ظرفیت تولید کارخانه ارتقاء خواهد یافت و در نهایت با تولید PCC شرایط برای جلوگیری از واردات این محصول دانش بنیان فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده