تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۷۳۱۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل سازمان صمت استان لرستان:

بالغ‌بر ۷۰ درصد معادن لرستان فعال هستند

‌می‌متالز - مدیرکل سازمان صمت لرستان گفت: بالغ‌بر ۷۰ درصد معادن استان فعال هستند.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری، در آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه بسیج مهندسین سازمان صمت لرستان، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت یکی از سازمان‌های مهم اقتصادی استان محسوب می‌شود که بالغ‌بر ۳۵ درصد اقتصاد استان به این سازمان وابستگی دارد که اهداف و شرح وظایف متعددی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در لرستان بالغ‌بر ۱۲۸۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری هستند که تعدادی تعطیل و برخی نیمه‌فعال و بالغ‌بر ۵۰ درصد نیز با ظرفیت‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

این مسوول یادآور شد: ما به نوعی استان معدنی هستیم که ۱۸ نوع ماده معدنی و بالغ‌بر ۱۶۱ معدن دارای پروانه بهره‌برداری که بالغ‌بر ۷۰ درصد آن‌ها فعال هستند و یک سری معادن داریم که در حوزه سنگ‌های لاشه هستند که با احتساب آن‌ها نزدیک به ۲۰۰ معدن در استان داریم.

جعفری عنوان کرد: در حوزه اصناف بالغ‌بر ۶۰ هزار واحد صنفی در استان فعال هستند و فعالیت‌های گسترده‌ای را در این حوزه داریم که بخش عمده‌ای از اقتصاد استان در حوزه تجارت و خدمات است.

مدیرکل سازمان صمت لرستان بیان کرد: با توجه به وجود واحد‌های صنعتی، صنفی و معدنی و با این حجم مشکلات و شرح وظیفه گسترده‌ای که وجود دارد ما باید ارتباط‌های مستمر و مؤثری را با سایر دستگاه‌های اقتصادی، امنیتی، نظارتی و ازجمله بحث سپاه پاسداران هم در حوزه بسیج اصناف و بسیج مهندسین همراه ما هستند، داشته باشیم.

وی افزود: بسیج مهندسین در بحث عارضه‌یابی و کمک به واحد‌های صنعتی و معدنی در قالب کلینیک صنعت کمک‌های زیادی داشتند، گروه‌های جهادی نیز در حوزه زیرساخت‌ها، مسائل حقوقی، مالی و بانکی به حوزه‌های صنعتی کمک می‌کنند و بحث تدوین اولویت‌های سرمایه‌گذاری و برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری، بزرگداشت‌های روز‌های صنعت و صادرات و برنامه‌های متعددی داریم که بسیج مهندسین همیشه سازمان صمت را به صورت ویژه دیده‌اند.

جعفری تصریح کرد: ضرورت وجود بسیج کارکنان در تمام سازمان‌ها از اعم واجبات است و تحقق اهداف سازمان در سایه فعالیت‌ها و تشکل‌های خصوصی و نهاد‌های عمومی است که بسیج در این عرصه‌ها کمک‌های قابل توجهی را داشته است.

در پایان این مراسم از زحمات ایرج دریکوند تقدیر و محمدحسن حیدری واشیان به عنوان فرمانده جدید پایگاه بسیج مهندسین سازمان صمت لرستان معرفی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده