تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۷۹۳۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس سازمان صمت لرستان:

۱۵۰۰۰ تن استیل کورد در لرستان تولید خواهد شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت لرستان گفت: طرح احداث کارخانه استیل کورد سلسله زمینه تولید ۱۵۰۰۰ تن استیل کورد را فراهم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری در حاشیه بازدید وزیر صمت از طرح احداث کارخانه استیل کورد سلسله که امروز صورت گرفت، اظهار کرد: طرح احداث کارخانه استیل کورد این شهرستان با سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و فولاد مبارکه، در زمینی به مساحت ۵ هکتار و زمینه تولید ۱۵۰۰۰ تن استیل کورد (سیم فولادی مورد استفاده در تایر رادیال) را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد، افزود: با احداث این مجموعه صنعتی بخش زیادی از نیاز کشور به استیل کرد تأمین خواهد شد.

رئیس سازمان صمت لرستان خاطرنشان کرد: در این شهرستان مشکل تأمین آب برق و گاز وجود نداشته و با تأمین زمین در شهرک صنعتی مشکل زیست‌محیطی هم نخواهد داشت و ایجاد اشتغال پایدار نیز خواهد داشت.

جعفری اضافه کرد: با توجه به اهمیت تایر به‌عنوان کالای استراتژیک و کمبود عرضه داخلی ایجاد ظرفیت برای تولید تایر ضرورت جدی بوده که استیل کورد به‌عنوان ماده اولیه در این محصول به کار می‌رود.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیاز کشور استیل کورد حدود ۱۰ هزار تن در سال بوده که دو واحد تولیدی در استان‌های ایلام و زنجان موجود هستند که مجموعاً حدود ۵۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان صمت لرستان ادامه داد: بخش زیادی از این نیاز از خارج کشور وارد می‌شود لذا با توجه به طرح‌های در دست احداث کشور که دو واحد آن یعنی لاستیک‌سازی نیکرو گسترش خرم‌آباد و بارز الیگودرز در لرستان بوده ضمن ایجاد زنجیره تولید در استان نیاز آتی کشور که حدود ۱۵ هزار تن در سال است، نیز تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده