تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۱۶۰۵۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست سازمان صمت لرستان خبر داد:

بازگشت ۲۷ واحد صنعتی راکد لرستان به چرخه تولید

می متالز - سرپرست سازمان صمت لرستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۷ واحد راکد صنعتی لرستان به چرخه تولید بازگشت که مزیت احیای مجدد این واحدها، وجود زیر ساختهای قبل از تعطیلی بوده است.
بازگشت ۲۷ واحد صنعتی راکد لرستان به چرخه تولید

به گزارش می متالز، بختیار رازانی افزود: می توان گفت صنایع بزرگی از قبل در استان لرستان داشته که یا نتوانسته اند تجهیزات و امکانات شان را به روز کنند یا خطوط تولیدشان را بازسازی و نوسازی کنند و یا اینکه موفق نشده اند بازار فروش مناسب پیدا کنند که این دلایل باعث خارج شدن این صنایع از چرخه تولید شده است.

وی گفت: تمام هم و غم دولت در سال های اخیر این بوده است که بتواند صنایع بزرگی که از قبل در استان با اشتغال زایی بالایی وجود داشته اند فعال کند. یکی از سیاست های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان های استانی، فعال سازی واحدهای راکد و تعطیل است.

سرپرست سازمان صمت لرستان تصریح کرد: در سال گذشته با اهتمام همه دستگاه های اقتصادی استان و سازمان صمت لرستان ۳۹ واحد صنعتی راکد که از تعطیل بودن آنها زمان زیادی گذشته بود با کمک دستگاه های اجرایی به چرخه تولید بازگردانده شد.

رازانی در ادامه گفت: مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی لرستان تامین مالی به خصوص در بعد سرمایه در گردش، یا تامین مالی برای سرمایه های ثابت و نوسازی خطوط تولید بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مشکل برخی از این واحدهای راکد و تعطیل شده با کمک سیستم قضایی حل شده و به چرخه تولید برگردانده شدند.

سرپرست سازمان صمت لرستان گفت: خوشبختانه در سال جاری واحدهای راکدی که دارای زیرساخت های آب، برق، گاز، تلفن و خطوط تولید بودند با تزریق نقدینگی و یا تغییر محصول و بازسازی خطوط تولید به چرخه اقتصادی کار برگشته اند.

رازانی اضافه کرد: استان لرستان در مجموع ۱۸ شهرک صنعتی فعال همچنین یک منطقه ویژه اقتصادی دارد که قابلیت استقرار واحدهای صنعتی و ۳۰ درصد صنایع لرستان در آن وجود دارد. از یک هزار و ۱۵۰ واحد صنعتی بیش از ۶۷ درصد فعال هستند که ظرفیت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تولید را دارند

وی گفت: یکی از سیاست های این وزارتخانه و سازمان های صمت در استان ها، استفاده از ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی است که با کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت می کنند.

سرپرست سازمان صمت لرستان تاکید کرد: اولویت اول لرستان برگرداندن واحدهایی بوده است که از چرخه تولید خارج شده بودند و دومین اولویت ما به ظرفیت بازگرداندن واحدهای تولیدی است که زیر ظرفیت اسمی خود فعالیت اقتصادی دارند چون سرمایه گذاری این واحدها انجام شده است و زودتر می توانند به چرخه تولید برگردند.

رازانی در ادامه اضافه کرد: سومین اولویت ما این است که اگر واحدی بخواهد فعالیت اقتصادی تازه ای شروع کند این قابلیت وجود دارد که در شهرک یا خارج از شهرک ایجاد شود.

وی تصریح کرد: سال جهش تولید و سال های گذشته مقام معظم رهبری به نام سال های اقتصادی نامگذاری کرده است و اکنون در تحریم یک جانبه قرار داریم و این تحریم ها موجب جنگ اقتصادی شده است، واحدهای صنعتی و تولیدی پیشقراول این جنگ اقتصادی هستند بنابراین ما باید تمام توان خود را بکار گیریم تا واحدهای تولیدی بتوانند به چرخه تولید برگردند و اگر این توانمندی ایجاد شود که قابلیت رقابت درون کشوری یا جهانی داشته باشند بتوانند محصولات خود را صادر کنند.

عناوین برگزیده