تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۰۵۷۳۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حضور رییس جمهور

راه آهن بستان آباد - خاوران با ریل ذوب آهن اصفهان به بهره برداری رسید

‌می‌متالز - همزمان با دومین روز از سفر دور دوم رییس جمهور به آذربایجان شرقی مسیر ریلی بستان آباد - خاوران و ایستگاه آن به بهره برداری رسید. این مسیر ریلی به صورت کامل با ریل ملی تولید شده در ذوب آهن اصفهان، تجهیز شد.

به گزارش می‌متالز، فاز دوم ابرپروژه خط آهن میانه - تبریز در مسیر بستان آباد - تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و با حمایت‌های دولت سیزدهم، صبح جمعه نوزدهم خرداد ماه با حضور آیت الله رئیسی بهره برداری شد و حرکت قطار در این مسیر به صورت رسمی از امروز از ایستگاه خاوران به تهران آغاز شد همچنین فروش بلیط قطار در این مسیر از سه روز پیش آغاز شده بود. در این پروژه ۶۱۰۰ تن ریل تولید شده در ذوب آهن اصفهان استفاده شده و ۱۶ دستگاه پل بزرگ به طول ۲ هزار و ۸۰ متر احداث شده و راه‌آهن بستان آباد- خاوران ۱۵۶ دستگاه پل کوچک به طول یک هزار و ۱۵۶ متر دارد.

عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه راه آهن بنادر و فرودگاه‌های کشور در حاشیه بهره‌برداری از راه‌آهن بستان‌آباد - خاوران شیوه اجرای این خط آهن را در بسیاری از جنبه‌ها برای اولین بار با استفاده از توان و تخصص بومی مثال زدنی دانست و اظهار داشت: راه‌آهن بستان‌آباد - خاوران از نظر شیوه اجرایی با تاکید بر کیفی بودن روش‌ها و همچنین از نظر توجه به حمل و نقل ترکیبی، سهولت دسترسی و کاهش زمان سفر یکی از طرح‌های ریلی مهم کشور محسوب می‌شود.

وی راه‌آهن بستان‌آباد - خاوران را نقطه عطف انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت ذوب آهن اصفهان برای خط تولید ریل ملی دانست و اظهار داشت: تمامی ریل به کار رفته در این مسیر و کلیه تراورس‌ها تولید داخل است به نحوی که می‌توان گفت این پروژه موجب شکستن سد‌های بسیاری برای رسیدن به خودکفایی در ساخت خطوط ریلی کشور است.

مهدی کوهی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در خصوص این پروژه گفت: با کمال افتخار ۸۰۰۰ تن ریل تولیدی ذوب آهن در اختیار این طرح ملی قرارگرفته است.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان آمادگی دارد تا ریل مورد نیاز راه آهن سراسری و مترو کلانشهر‌ها و شرکت‌های صنعتی را به هر میزان که نیاز داشته باشند تولید نماید.

راه آهن بستان آباد - خاوران با ریل ذوب آهن اصفهان به بهره برداری رسید

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده