تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۰۶۲۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گلستان مطرح کرد؛

تأمین مالی، از مهمترین مباحث توسعه است/ ۱۸۵ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان وجود دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گلستان با بیان اینکه تأمین مالی، از مهمترین مباحث توسعه است گفت: جهت راه‌اندازی مجدد و احیای واحد‌هایی راکد، نیاز به تأمین مالی وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، «درویش‌علی حسن‌زاده» مدیرکل صمت استان گلستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در راستای برگزاری همایش ملی و استانی حکمرانی و در ادامه برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه آموزشی حکمرانی استانی چالش‌ها و الزامات با حضور استاندار استان گلستان، معاون منابع انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، روسای دانشگاه‌ها و نخبگان بخش صنعت، معدن و تجارت در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری گلستان برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی احاد جامعه با ادبیات حکمرانی متعالی و تغییر نگرش‌ها و دستیابی به این نوع حکمرانی در استان‌ها و کشور است.

مدیرکل صمت استان گلستان در مورد برگزاری دومین نشست تخصصی تأمین زیر ساخت‌ها، منابع مالی و نیروی انسانی متخصص در حکمرانی استانی با نگاهی به بخش صنعت و معدن استان گلستان هم اینگونه توضیح داد: این نشست، از سلسله نشست‌های تخصصی حکمرانی استانی، چالش‌ها و الزامات بود که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از نخبگان بخش صنعت و معدن استان و با همکاری استانداری، اداره کل صمت و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در محل استانداری برگزار شد.

تأمین مالی، از مهمترین مباحث توسعه است/ ۱۸۵ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان وجود دارد

وی ادامه داد: نشست‌های تخصصی بخش صنعت و معدن استان در سه محور، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز استقرار و توسعه بخش صنعت و معدن، تأمین مالی مورد نیاز بخش صنعت با تأکید بر روش‌های نوین و تأمین نیروی انسانی متخصص و ماهر مورد نیاز بخش صنعت و معدن برگزار شد.

حسن‌زاده در ادامه یادآور شد: تأمین مالی، از مهمترین مباحث توسعه بوده و عمده تأمین مالی در کشورمان، شیوه‌های سنتی و استفاده از تسهیلات بانکی است که متأسفانه این روش دارای مشکلات مختلفی است.

وی با بیان اینکه در تأمین مالی لازم است سراغ شیوه‌های نوین و روز دنیا برویم، اضافه کرد: در استان گلستان قریب به ۱۸۵ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داریم و موقعی که پیشرفت فیزیکی طرحی به این حد می‌رسد، برای تکمیل و راه‌اندازی بی‌شک نیاز به تأمین مالی دارد.

مدیرکل صمت استان گلستان همچنین گفت: واحد‌های صنعتی که با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند، برای رسیدن به ظرفیت نهایی و واحد‌هایی راکد جهت راه‌اندازی مجدد و احیا، نیاز به تأمین مالی دارند که لازم است در این حوزه چاره‌ای اندیشیده شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده