تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۰۶۲۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده گنبدکاووس:

«علی‌آبادی» توان تصدی وزارت صمت را دارد

‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رزومه «عباس علی‌آبادی» گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: رزومه و سوابق کاری نامبرده در بخش‌های گوناگون نشان می‌دهد که وی توانایی تصدی این وزارت‌خانه مهم را دارد.

به گزارش می‌متالز، امانقلیچ شادمهر روز یکشنبه افزود: یکی از سوابق کاری علی آبادی در زمینه انرژی و نیرو بالاخص ایجاد تاسیسات نیروگاهی است و این شانس خوبی برای وی به شمار می‌رود، زیرا می‌تواند به احیا و فعالیت کامل نیروگاه‌هایی که بعضا تعطیل یا نیمه تعطیل شدند، کمک کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نیز به سبب عدم فعالیت کامل بخش نیروگاهی کشور یا تعطیل شده و یا با کُندی و تعدیل نیروی انسانی مواجه شدند که سوابق کاری گزینه پیشنهادی وزارت صمت می‌تواند نقش مهمی در بهبود این وضعیت ایفا کند.

شادمهر، تجربه تجارت بین المللی داشتن را از دیگر سوابق کاری علی آبادی ذکر کرد و ادامه داد: وی با انعقاد قرارداد‌های تجاری با برخی کشور‌های منطقه و جهان صاحب تجربه تجارت جهانی است و این مهم از نقات قوت او به شمار می‌رود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی همچنین فعالیت در حوزه خودرو را از دیگر سوابق کاری گزینه پیشنهادی وزارت صمت دانست و بیان داشت: علی آبادی زمانی که در «مپنا» (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) فعالیت داشته در زمینه تولید اتوبوس برقی تخصص دارد.

وی افزود: باتوجه به اینکه تولید اتوبوس از برنامه‌های دولت سیزدهم می‌باشد، اما اینکه چگونه می‌تواند تامین منابع کند و در این حوزه موفق شود یا خیر، جای بحث دارد.

شادمهر اضافه کرد: بحث خودرو از مهمترین و پرچالش‌ترین قسمت‌ها در وزارت صمت است و به نظر می‌رسد علی آبادی با راهکار‌هایی که در این حوزه ارائه داده است، می‌تواند با مافیای خودرو مقابله کند.

وی اظهارداشت: از راهکار‌هایی که گزینه پیشنهادی وزارت صمت در بحث خودرو ارائه کرده، مشخص است که وی عزم خود را در این حوزه و مبارزه با مافیا جزم کرده و امیدواریم در این بخش موفق باشد، زیرا کاهش قیمت خودرو و رفع گرانی آن مطالبه مردم است.

به گزارش ایرنا، عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکتری خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

علی‌آبادی، سوابق اجرایی بسیاری در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد که از آن جمله می‌توان به فعالیت به‌عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و ... و همچنین رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از ۱۵ سال - که این سال‌ها مقارن با رشد فزاینده این گروه صنعتی بوده است- اشاره کرد.

وی در دی ۱۳۸۸ از وزارت نیرو به گروه مپنا رفت و در ۱۵ سال گذشته نیز در همین شرکت به فعالیت و مدیریت مشغول بوده است؛ شرکت مپنا در زمان مدیریت علی‌آبادی روند صعودی و روبه رشد را طی کرده است به طوری که امروز یکی از شرکت‌های حائز رتبه در صنایع پیشرفته جهانی است.

پس از استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت عباس علی‌آبادی در جلسه روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه از سوی دولت به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شد و قرار است جلسه رای اعتماد به وی فردا سه شنبه (۲۳ خردادماه) برگزار شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده