تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۰۶۲۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چالش‌های پیش روی وزیر جدید صمت/ "علی آبادی" از دانش و صنعت شناخت دارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کنترل قیمت‌ها و بازار یکی از چالش‌های پیش روی وزیر است، چالش دیگر موضوع رونق تولید و فعال ماندن و فعال نمودن حوزه صنعت و معدن است؛ وزیر صمت باید بتواند تولید را رونق و اشتغال را افزایش بدهد.

به گزارش می‌متالز، روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی، در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت صمت، اظهار داشت: به نظر من آقای علی‌آبادی شخصیتی است که در صنعت شناخته‌شده است و، چون از دل کار صنعتی بیرون می‌آید، توانایی‌های شناخت میدان از نزدیک را دارد و فکر می‌کنم وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط فعلی و پیش از اینکه بازرگانی را در مجلس مورد بحث قرار دهیم، با گزینه‌ای مانند علی‌آبادی بتواند در این پیچیدگی‌های حوزه صنعت و معدن عبور کند.

وی افزود: امیدواریم این اتفاق بیفتد و واقعیت این است که ما به این اتفاق نیاز داریم که بتوانیم مخصوصا در حوزه‌های مربوط به رونق تولید چالش‌ها را پشت سر بگذاریم؛ فکر می‌کنم اتفاق خوبی باشد و احتمال می‌دهم ایشان رای بیاورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: افراد زیادی معتقدند که آقای علی‌آبادی در مجموعه مپنا موفق بوده، ولی عواملی در وزارت صمت وجود دارد که از دست وزیر خارج است و بخش عمده‌ای از این عوامل هم به خودروساز‌ها مربوط می‌شود؛ البته بنده معتقدم درست است که با سختی‌هایی روبه‌رو هستند و مسائل سختی را باید مدیریت کنند، ولی این به این معنا نیست که از دست وزیر خارج است؛ معتقدم اگر وزیر برنامه‌ریزی دقیق و اتوریته مدیریتی داشته باشد می‌تواند این مسائل را جمع کند.

متفکر آزاد با بیان اینکه "وزیر صمت باید شناخت میدان داشته باشد و میدان حوزه فعالیتی را بشناسد و بر اینکه وارد چه بستر کاری می‌شود تسلط داشته باشد"، گفت: نکته مهم دیگر این است که باید تجربه کافی برای مدیریت داشته باشد، همچنین باید توان تصمیم‌گیری و اجرا داشته باشد؛ یعنی چهره‌ای باشد که بتواند به تصمیم برسد و بعد آن را اجرا کند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم در شرایط فعلی که وزارت بازرگانی جدا شده، کنترل قیمت‌ها و بازار یکی از چالش‌های پیش روی وزیر است، چالش دیگر موضوع رونق تولید و فعال ماندن و فعال نمودن حوزه صنعت و معدن است که این موضوع بسیار مهمی است و وزیر صمت باید بتواند تولید را رونق و اشتغال را افزایش بدهد.

نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می‌دانیم که الان موضوع مهم کشور ما این است که باید بتواند GDP را افزایش دهد و تولید برای عبور از مشکلات متعدد راهگشا است؛ به همین دلیل باید حتما ثروت عمومی در کشور افزایش پیدا کند و این از طریق تولید و مولد بودن فعالیت‌ها رخ خواهد داد.

وی افزود: همزمان عبور از تورم هم باید در بستر رکود نباشد و در بستر تولید اتفاق بیفتد؛ این‌ها نکات بسیار مهمی است که وزیر صمت باید هنر خودش را در مدیریت این‌ها نشان بدهد؛ خودرو و امثالهم هم در داخل همین تعریف می‎‌شود.

متفکر آزاد اذعان داشت: با شناختی که از فعالیت‌های ایشان در مپنا و فعالیت‌هایشان در حوزه صنعت و ویژگی‌های شخصیتی ایشان دارم فکر می‌کنم بتوانند کار را جمع کنند.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه تولید دانش بنیان گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان مواد ارزشمندی مثل ماده یازده و ماده سیزده دارد؛ ارتباط صنعت و دانشگاه را در این قانون خیلی تسهیل کرده ایم و ایشان چهره‌ای است که این بستر را می‌شناس؛ امیدواریم با اتکا با این قانون و امثالهم و نگاهی که خودش دارد بتواند این اتفاق را معنادار کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده