تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۳۰۵۱۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه‌گذاری ۱۲۵۰ میلیاردی تاصیکو در کردستان طلایی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین و هیات همراه از مجموعه شرکت توسعه معادن طلای کردستان بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز و به نقل از روابط عمومی تاصیکو و شرکت توسعه معادن طلای کردستان، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین با سفر به کردستان و حضور در محل پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز و معدن طلای قُلقُله، ظرفیت‌های تولید و اشتغال در این واحد صنعتی و معدنی را از نزدیک بررسی کرد.

امیرحسین نادری مدیرعامل تاصیکو در ابتدای این سفر با حضور در منزل اولین شهید مدافع حرم اهل سنت کشور در شهرستان بوکان، ضمن قدردانی از خانواده این شهید مدافع حرم گفت: قدردانی از شهدا خصوصا شهدای مدافع حرم را باید سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، زیرا عزت و سربلندی خود را مدیون کسانی هستیم که جان خود را برای آرمان‌های والای انسانی و انقلاب نثار کردند.

نایب رئیس هیات مدیره صدر تامین در ادامه این بازدید، با حضور در محل احداث کارخانه استحصال و تولید شمش طلای سقز و نیز معدن طلای قُلقُله بر تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه تأکید کرد.

مقداد مجدی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان با تشریح ظرفیت‌های تولید و اشتغال شرکت توسعه معادن طلای کردستان در منطقه کمتر توسعه یافته گفت: به همت متخصصان و مهندسان و کارگران این مجموعه، از سال ۱۴۰۱ پروژه‌های کلیدی شرکت را در سه حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری فعال کرده‌ایم و طبق برنامه‌ریزی‌های پروژه قبل از پایان سال ۱۴۰۳، کارخانه تولید شمش طلا در سقز به بهره‌برداری می‌رسد.

مجدی در حاشیه بازدید مدیرعامل صدر تأمین از این شرکت گفت: شرکت توسعه معادن طلای کردستان در سال ۱۳۹۲ با هدف اکتشاف، استخراج و فرآوری طلا در منطقه غرب کشور در استان کردستان تشکیل شده است که هدف آن تولید سالانه بالغ بر ۵۱۰ کیلوگرم شمش طلا و تأمین حداقل ۵ درصد از نیاز کشور به طلا خواهد بود.

امیرحسین نادری، مدیرعامل صدر تأمین در بازدید از محل دفتر مرکزی شرکت در شهر سقز، ضمن تشکر از تلاش‌های تیم اجرایی شرکت طلای کردستان، از مدیران ارشد مجموعه خواست ضمن تسریع در روند اجرایی امور شرکت، بر حوزه‌های آموزش، تعامل با محیط منطقه‌ای، تدوین استراتژی‌های هدفمند، انتخاب و جذب نیرو‌های بومی بر اساس شایستگی‌های فنی و مدیریتی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود بنا داریم در آینده‌ای نزدیک اولین هلدینگ طلایی کشور را در زیر مجموعه هلدینگ صدر تأمین تشکیل دهیم. در همین راستا نیاز است که معدنکاری صنعتی را در سر لوحه برنامه‌های خود قرار داده و عاشقانه برای آبادانی ایران اسلامی خدمت کنید.

مجدی مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان در خاتمه این بازدید از حضور مدیرعامل صدر تامین و هیات همراه در پروژه طلای کردستان و نیز حمایت‌های بی دریغ مدیرعامل تاصیکو و سایر مدیران صدر تأمین تشکر و قدردانی کرد و افزود: عهد می‌بندیم که با تمام توان در جهت اتمام هر چه سریع تر پروژه با بهترین کیفیت ممکن در راستای آبادانی ایران عزیزمان قدم بر داریم.

مدیرعامل طلای کردستان افزود: پیمانکار پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز، شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۵۰ میلیارد تومانی تاصیکو است و در بخش دیگر پروژه‌های این شرکت، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در بخش اکتشاف و استخراج معدن سرمایه‌گذاری خواهد شد. میزان پیشرفت تجمعی پروژه‌های شرکت طلای کردستان در بخش‌های معدن (شامل استخراج و اکتشاف) و کارخانه حدود ۱۴ درصد می‌باشد. این شرکت برای ۳۵۰ نفر در منطقه اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

جعفر توان معاون استاندار و فرماندار ویژه سقر نیز در این بازدید ضمن بررسی عملیات اجرایی کارخانه و معدن طلای کردستان بر حمایت همه جانبه خود و مدیریت عالی استان از سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن تاکید کرد.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

سرمایه گذاری ۱۲۵۰ میلیاردی تاصیکو در کردستان طلایی

سرمایه گذاری ۱۲۵۰ میلیاردی تاصیکو در کردستان طلایی

سرمایه گذاری ۱۲۵۰ میلیاردی تاصیکو در کردستان طلایی

سرمایه گذاری ۱۲۵۰ میلیاردی تاصیکو در کردستان طلایی

سرمایه گذاری ۱۲۵۰ میلیاردی تاصیکو در کردستان طلایی

سرمایه گذاری ۱۲۵۰ میلیاردی تاصیکو در کردستان طلایی

سرمایه گذاری ۱۲۵۰ میلیاردی تاصیکو در کردستان طلایی

سرمایه گذاری ۱۲۵۰ میلیاردی تاصیکو در کردستان طلایی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده