تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۲
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۰۶۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اظهارات رئیس پیشین دانشگاه شریف درباره علی آبادی وزیر پیشنهادی صمت

‌می‌متالز - دکتر سعید سهراب پور رییس پیشین دانشگاه شریف از آشنایی خود با گزینه پیشنهادی جدید دولت برای وزارت صمت سخن گفته است.

به گزارش می‌متالز، سعید سهراب پور؛ نام او با نام دانشگاه شریف پیوند خورده است. او که حدود ۵ دهه قبل از برکلی مهندسی گرفته، استادی را از دانشگاه شیراز آغاز کرده و به وقت رسیدن به شریف، چنان جنگیده که آکادمی ملی مهندسی آمریکا او رابه خاطر تثبیت دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک مرکز رشد دانشگاهی و پیشرفت آموزش مهندسی و علوم در ایران» به عنوان عضو خارجی خود برگزید.

مردی که از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۹ بر مسند ریاست دانشگاه شریف نشسته بوده است، نشان چهره ماندگار مهندسی کشور را در سال ۸۳ بدست آورده است و سال‌ها مرد شماره ۲ بنیاد ملی نخبگان بوده و حالا هم که بازنشسته شده به صورت افتخاری با این بنیاد همکاری دارد پر است نکات جالب و خواندنی درباره عباس علی آبادی گزینه پیشنهادی وزارت صمت دارد.

دکتر سهراب پور قبل از آنکه هجمه عجیب برای تشکیک در سوابق تحصیلاتی علی آبادی شب قبل از جلسه رای اعتماد مجلس توسط یک فعال فضای مجازی شروع شود، گفته است:

ایشان در شرکت مپنا خیلی کار‌های خوب و بزرگی انجام داده. اولا درباره شخصیت ایشان من بگویم من او را از سال‌ها قبل و خیلی خوب می‌شناسم. حتی خانواده‌اش را به خوبی می‌شناسم. علی‌آبادی انسان متدین و متعهدی است. از انسان‌هایی است که برای نظام و کشورش همه تلاشش را می‌کند. متخصص و استاد دانشگاه است و درصنعت و مدیریت کارخانجات و بنگاه‌های صنعتی دولتی و خصوصی هم با تجربه است. سال‌ها شرکت مپنا را به خوبی اداره کرده است.

شرکت مپنا، یک ابرصنعت و باعث افتخار کشور است. حتما خودتان می‌دانید مپنا در رتبه سوم تولیدکنندگان توربین‌های گازی در دنیا است. خیلی‌ها این را نمی‌دانند. بیشتر کارخانه‌های ساخت توربین گازی روسیه پیش از این در اوکراین بود و وقتی این‌ها به اختلاف خوردند و این جنگ بین روسیه و اوکراین به وقوع پیوست، روسیه در مضیقه قرار گرفت. اما همانموقع مپنا به روسیه توربین گاز فروخت. توربین‌های پیشرفته‌ای که در مقیاس جهانی از کیفت بالایی برخوردارند؛ و الان هم این تولیدات یکی از برترین تولیدکنندگان توربین گازی در دنیا و در رده شرکت‌های مهمی مثل زیمنس و جنرال موتورزهستند. این‌ها اخیرا یک نوع توربین گازی کلاس اف ایرانی را طراحی کرده و ساختند که با نمونه‌های خارجی مو نمی‌زند و این واقعا باعث افتخار کشور است. خیلی‌ها نمی‌دانند ما چنین تولیدات در گرید جهانی را در کشور داریم. البته مپنا از قدیم صادرکننده خدمات فنی مهندسی در زمینه نیروگاه‌ها بوده و در مناقصه‌های بین‌المللی برنده می‌شده و درکشور‌های مختلف نیروگاه می‌ساخته است. مهمترین تولیدش توربین است. ولی توربین تنها محصول مپنا نیست. این شرکت در زمینه اکتشاف میادین نفتی هم فعال است. یکی از مهمترین دلایل مپنا در بیش از یک دهه گذشته همان نکته‌ای است که در سئوالات تان پرسیدید. اتکاء به تخصص جوانان دانشگاهی.

تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از بهترین دانشگاه‌های کشور و نخبه‌های دانشگاهی در این شرکت به کارگرفته شده‌اند. بیش از هزار نفر از برترین فارغ التحصیلان پی اچ دی در مپنا کار می‌کنند. این‌ها نخبگان کشور هستند. این‌ها موتور‌های هواپیمای مسافربری خودمان را اورهال می‌کنند و آمادگی تولید اتومبیل برقی را هم دارند. موتور‌های قطار و ژنراتور‌های بزرگ را می‌سازند و حالا هم که در زمینه ساخت موتور هواپیمای مسافربری به توفیقات بزرگی دست یافته اند. چنین صنعتی واقعا باعث افتخار است.

منبع: پایگاه خبری نماینده آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده