تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۰۶۳۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان زنجان تاکید کرد:

جذب سرمایه‌گذار در زنجان راهی برای تنوع تولید محصول و رونق صادرات

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان اعلام کرد که راهبرد جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید تنوع سبد محصول و صادرات‌محوری در استان است.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» مدیرکل صمت استان زنجان ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: کشور‌های همسایه در وهله اول بازار هدف از لحاظ صادرات است و در راستای سند راهبردی توسعه صنعتی استان به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و جدید به ویژه در صنایع مادر استان هستیم.

وی تصریح کرد: باید براساس توانمندی استان بازار هدف پایدار برای محصولات تولیدی خود ایجاد کنیم و قطعا در این وضعیت می‌توانیم به اعداد صادراتی مورد نظر برسیم.

مدیرکل صمت استان زنجان با تاکید بر اینکه عمده واردات استان در رابطه با ماشین‌آلات مورد نیاز صنایع است، افزود: این امر نوید این را می‌دهد که در استان صنایع به سمت توسعه و تولید گام بر می‌دارند و قطعا با تعریف هدف مشخص می‌توانیم شاهد رونق صادرات استان باشیم. جذب سرمایه‌گذار نیز در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

گفتنی است، تدوین سند راهبردی استان در بخش صنعت و معدن بر پایه تحقق عدالت سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان بوده و براساس این سند برای امسال رشد اقتصادی حدود ۱۱ درصدی (۱۰، ۹) برای بخش صنعت استان هدف‌گذاری شده و برای تحقق این هدف‌گذاری، حداقل به جذب ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۱ درصد رشد داشت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده