تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۰۶۵۷۱
سرویس خبر : صنایع کوچک
با حضور معاون وزیر و نمایندگان مجلس انجام شد؛

افتتاح مجتمع کارگاهی ۲۰۶ واحدی شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان/ بازدید از یک تولیدی در شهرک صنعتی بردسیر

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت، در جریان سفر به استان کرمان، ضمن افتتاح مجتمع کارگاهی ۲۰۶ واحدی رسول غفاری و بازدید از یک تولیدی در شهرک صنعتی بردسیرگلنگ، گلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی شهید سلیمانی در شهرستان رابر را به زمین زد.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شامگاه سه‌شنبه به‌همراه نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و در راستای تأکیدات وزیر صمت در خصوص توسعه صنعتی بر اساس ظرفیت‌ها و آمایش، با حضور در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بردسیر استان کرمان آخرین وضعیت تولید را مورد رصد قرار داد و امروز نیز مجتمع کارگاهی ۲۰۶ واحدی رسول غفاری در شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان را افتتاح کرد.

در جریان این افتتاح، «شهباز حسن‌پور» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و «حسین میجانی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان، فرماندار سیرجان، اعضای شورای اداری استان کرمان و شهرستان سیرجان و فعالان اقتصادی حضور داشتند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین شب سه‌شنبه پس از ورود به استان کرمان با همراهی نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از یک واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی بردسیر بازدید به عمل آورد.

در این بازدید، شرکت دانش بنیان فیروزه سازان کوی؛ تولید گلوله فولادی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰۰۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۵ نفر مورد بازدید قرار گرفت. این واحد تولیدی ظرفیت تولید۱۳۶۰۰ تن سالیانه را دارد.

رسولیان، در جریان این بازدید که در تداوم سرکشی از واحد‌های تولیدی و رصد وضعیت تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت گرفت، از نزدیک در جریان مهمترین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، مسایل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت و برای رفع برخی موانع، راهکار‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.

آغاز عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی شهید سلیمانی در شهرستان رابر استان کرمان

از سوی دیگر، رسولیان در ادامه سفر به استان کرمان در آئین تملک و کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی شهید سلیمانی رابر حضور یافت و کلنگ احداث این ناحیه صنعتی را به زمین زد.

در این مراسم، «صمدالله محمدی» نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، «حسین میجانی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان، امام جمعه، فرماندار رابر و جمعی از مسئولان شهرستان بافت و فعالان اقتصادی، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را همراهی کردند.

وسعت این مجموعه ۲۸ هکتار است، تملک زمین صورت گرفته و کار احداث این ناحیه صنعتی که با نام «شهید سلیمانی» مزین شده است، آغاز می‌شود.

حضور در گلزار شهدای روستای قنات ملک رابر

معاون وزیر صمت و هیأت همراه پیش از این مراسم با حضور در زادگاه سردار شهید سلیمانی در گلزار شهدای روستای قنات ملک شهرستان رابر با آرمان‌های این شهید والامقام تجدید بیعت دوباره کرد.

رسولیان همچنین پس از ادای احترام به روح شهدای این گلزار، بر سر مزار پدر و مادر شهید سردار سلیمانی نیز فاتحه‌ای قرائت کردند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۶ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۵۰ هزار و ۳۷۳ واحد صنعتی و چهار هزار و ۲۶۰ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۹۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده