تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۰۵۴۳۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
با حضور سرپرست وزارت صمت

بهره برداری از بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شرق کشور

‌می‌متالز - بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شرق کشور با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهرهبهره برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور برداری از این شهرک صنعتی گفت: در این ۲ سال وزارت صمت تاکید ویژه‌ای بر تامین زیرساخت‌های بخش صنعت داشت و این تاکیدات خوشبختانه با تلاش وزارتخانه و استانداری به بار نشسته و امروز شاهد بهره برداری از این شهرک هستیم.

سید مهدی نیازی افزود: تأمین زیرساخت چنین شهرک عظیمی کار مشکلی است، اما خوشبختانه بخش قابل ملاحظه‌ای از این فضا فراهم شده است؛ ضمن اینکه به همین میزان در حوزه آب و برق زیرساخت‌ها تامین شده است.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌ها اسن شهرک ضروری است تا فعالان اقتصادی دچار مشکل نشوند گفت: از الزامات اساسی تولید تامین زیرساخت‌ها است و این موضوع حمایت نمایندگان، قوه قضاییه، مقامات محلی و استانی را طلب می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه با راه اندازی مرحله نخست این شهرک ظرفیت اشتغال برای ۶ هزار نفر فراهم می‌شود گفت: مساحت کل این شهرک ۱۹۸۷ هکتار است که از این میزان مساحت عملیاتی ۲۰۰ هکتاری و مساحت صنعتی ۱۲۰ هکتاری ساخته شده است.

فرشچی درباره اهم فعالیت‌ها برای ایجاد شهرک صنعتی شماره ۵ در سال‌های اخیر افزود: اجرای زیرساخت شهرک صنعتی به مساحت ۲۰۰ هکتار، تامین برق به میزان ۸.۵ مگاوات، اخذ مجوز ۴۳ مگاواتی برق، تامین آب به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه و اخذ مجوز برداشت گاز به میزان ۲۳۰ هزار مترمکعب از شرکت ملی گاز ایران در این مدت از جمله این اقدامات است.

وی گفت: بهره برداری از مرحله اول این شهرک صنعتی موجب اشتغالزایی برای ۶۰۰۰ نفر، استقرار ۲۴۰ واحد صنعتی، جذب بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه و موجب کاهش مشکلات محور غرب مشهد خواهد شد.

تعداد بازدید : 6

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده