تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۳۰۶۶۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

پیشنهاد سرمایه‌گذاری بلند مدت بورسی در گروه‌های فولاد، پتروشیمی و پالایشگاه/ افت شاخص به کمتر از ۲ میلیون واحد محتمل است

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران از ورود به گروه‌های پر ریسک مانند خودرو پرهیز کنند و در گروه‌های صنایع کلان بازار سرمایه مانند فولاد، پتروشیمی و پالایشگاه سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش می‌متالز، وحید رادنژاد، کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ سرمایه خوبی وارد بازار شده است و به نظر می‌رسد گروه‌های صنایعی مانند فولاد، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها گزینه‌های مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه چشم انداز روشنی پیش روی اقتصاد کلان کشور دیده نمی‌شود، احتمال رشد دلار و به بیان دیگر ریزش ریال وجود دارد. توصیه می‌شود سرمایه گذاران از ورود به گروه‌های پر ریسک مانند خودرو پرهیز کنند و در گروه‌های صنایع کلان بازار سرمایه مانند فولاد، پتروشیمی و پالایشگاه سرمایه‌گذاری کنند.

راد نژاد تصریح کرد: همیشه از بازار سرمایه به‌عنوان سد تورمی یاد می‌شود؛ به این معنا که اگر بنا باشد پول‌های سرگردان کشور در محل درستی صرف سرمایه گذاری شوند، آن محل بورس است که ضرورت دارد این سد تورمی به سیاستگذاری درست متولیان حفظ شود.

این کارشناس بازار سرمایه پیرامون شاخص عنوان کرد: امکان افت شاخص به کمتر از ۲ میلیون واحد وجود دارد، چرا که شاخص از دلار و دلار از سیاست‌های کلان اقتصادی تاثیر می‌گیرد، اما پایداری آن در حد چند هفته خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده