تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۰۶۹۳۷
سرویس خبر : انرژی
احیای ۹ واحد تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری؛

بومی‌سازی اتصالات پلی اتیلن گازی برای نخستین بار در کشور/ رکوردشکنی دوباره بزرگترین کارخانه ورق گالوانیزه ایران

‌می‌متالز - متخصصان واحد صنعتی سامان در چهارمحال و بختیاری موفق شدند برای نخستین بار در کشور اتصالات پلی اتیلین گازی در کشور از نوع الکتروفیوژن را بومی سازی کنند.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری، با بیان خبر فوق گفت: متخصصان واحد صنعتی «سپیدبام زاگرس» در شهرک صنعتی سامان از توابع استان چهارمحال و بختیاری، برای نخستین بار در کشور، موفق به بومی‌سازی اتصالات پلی‌اتیلین گازی از نوع الکتروفیوژن شدند.

وی افزود: تولید اتصالات الکتروفیوژن گازی برای نخستین باردرکشور به همت متخصصان این واحد تولید شده است که می‌تواند با تولید سالانه ۶۵۰۰ تن از این محصول ۵۰ درصد نیازکشور را تامین کند.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بک دست بودن محصول، استحکام و افزایش طول عمرجوش، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری تا یک‌پنجم اتصالات فلزی، از جمله مزایای اتصالات الکتروفیوژن گازی بوده که با استقبال شرکت‌های خطوط انتقال گاز روبرو شده است.

غفاری، مدیر داخلی واحد صنعتی «سپیدبام زاگرس» نیز اعلام کرد از آنجایی که این محصول مطابق با استاندارد‌های ملی و بین‌المللی است، توانسته نمونه خارجی را از میدان بیرون کرده و سرمایه‌گذاری را از ۲۴ میلیارد تومان به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

محمدی مدیر خط تولید واحد صنعتی «سپیدبام زاگرس» هم گفت: تولیدات اتصالات الکتروفیوژن گازی از ۲۵ میلی متر تا ۲۲۵ میلی متر است.

بومی‌سازی اتصالات پلی اتیلن گازی برای نخستین بار در کشور/ رکوردشکنی دوباره بزرگترین کارخانه ورق گالوانیزه ایران

با رشد ۱۴ درصدی تولید محصول و رکوردشکنی در تولید ورق در بزرگترین کارخانه ورق گالوانیزه کشور

رحمتی در ادامه با بیان این خبر که بزرگترین کارخانه ورق گالوانیزه کشور در سفیدشت با افزایش ۱۴ درصدی تولید ورق برای دومین‌بار رکورد زد، گفت: در دو ماه نخست سال جاری، ۳۱ هزار تن ورق گالوانیزه در بزرگ‌ترین کارخانه ورق گالوانیزه کشور تولید شد که نسبت به فرودین ۱۴ درصد رشد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: تولید ورق در این کارخانه در مجموع ۱۴ درصد و در مقایسه با دو ماهه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری افزود: ورق گالوانیزه گرم به‌دلیل مقاومت عالی برابر خوردگی کاربرد وسیعی در صنعت و به ویژه ساخت خودرو پیدا کرده است.

وی همچنین یادآور شد: ورق خودرو شهرکرد یکی دیگر از تولیدکننده‌های مطرح در زمینه تولید ورق گالوانیزه در ایران بوده که ورق تولیدی این کارخانه، جایگزینی مطمئن برای ورق‌های وارداتی شناخته شده است.

رحمتی تصریح کرد: از ویژگی‌های محصول این واحد صنعتی، عدم خوردگی و مقاومت برابر نمک‌های محلول در آب، رطوبت و آلودگی هواست که به‌دلیل ویژگی‌های مطلوب دارای مقاومت در عین نازکی، فرم‌پذیری بالا، صافی زیاد و رنگ پذیری، محصول مناسبی جهت استفاده در بدنه خودرو است.

وی ادامه داد: این کارخانه با ظرفیت اسمی سالانه ۴۰۰ هزار تن در سفیدشت و ۴۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که ۲۱ درصد ورق گالوانیزه کشور را تامین می‌کند.

احیای ۹ واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه اعلام کرد که در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ۹ واحد تولیدی به مدار تولید بازگشت و احیا شد.

گفتنی است، در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مشکلات ۴۵ واحد صنعتی و تولیدی بررسی و مصوبات متعددی در این خصوص صادر و ۹ واحد تولیدی به مدار تولید بازگشت و احیا شد.

ضمن اینکه، جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال به‌صورت منظم در یک سال اخیر در استان تشکیل شده و در همین راستا ۴۲۶ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد و به بیت‌المال بازگشت. همچنین شش مکان غیرمجاز برداشت آب با صدور رای قطعی پلمب شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده