تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۰۱۲۰۴
سرویس خبر : انرژی

ایجاد نخستین فرآیند تولید پلی‌پروپیلن زیست پایدار در مقیاس جهانی

‌می‌متالز - شرکت‌های لوموس و سیترونیک با هدف تولید پروپیلن سبز در حال ایجاد نخستین فرآیند تولید پلی‌پروپیلن زیست‌پایدار در مقیاس جهانی هستند.

به گزارش می‌متالز، کلی ناپ، مدیر و یکی از بنیان‌گذاران سیترنیک اظهار کرد: سیترونیک و لوموس به‌صورت مشترک در حال ایجاد نخستین فرآیند تولید پلی‌پروپیلن زیست‌پایدار در مقیاس جهانی در آمریکای شمالی هستند. اولین کارخانه سالانه حدود ۲/ ۱میلیون تن دی اکسیدکربن را به صورت پلت‌های PP جامد جدا می‌کند و راه حل موثری برای کاهش ردپای کربن و رسیدن به اهداف ESG به مشتریان ارائه می‌دهد.

سیترونیک با سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده بیش از ۵میلیارد دلار آمریکا و ظرفیت ترکیبی PP سالانه بیش از ۵/ ۳میلیارد پوند، آماده است تا یک‌طرح توسعه سریع فرآیند E ۲ O خود را اجرا کند تا نیاز روزافزون بازار به PP به صورت کربن منفی را در یک‌سطح قیمت رقابتی تولید کند. براساس این گزارش، مل بدهکا، مدیر اصلی و یکی از بنیان‌گذاران سیترونیک شیمیایی نیز اظهار کرد: نخستین کارخانه سیترونیک، قرار است تولید خود را در سال ۲۰۲۶ آغاز کند و محصولاتی ارائه دهد که می‌توانند به‌طور مستقیم به‌عنوان بیوژنیک از طریق آزمایش فیزیکی گواهی شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده