تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۰۷۰۸۴
سرویس خبر : انرژی

ممانعت از خروج ۲۷ میلیون ارز به واسطه تولید کاتالیست در پالایشگاه شازند

‌می‌متالز - مدیر مالی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، به واسطه تولید کاتالیست بومی سازی شده از خروج ۲۷ میلیون یورو ارز جلوگیری شد و ۷ میلیون یورو صرفه جویی اقتصادی صورت گرفت، گفت: با تولید این محصول علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، شاهد صرفه جویی در حوزه وقت و انرژی نیز خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، عزت الله غلامی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کاتالیست ساخت ایران واحد RFCC شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند اظهار کرد: یک بار دیگر ثابت کردیم با همکاری هم در اکثر زمینه‌ها موفق بودیم و هیچ تحریم و فشاری باعث نشده ایران و ایرانی در علم و پیشرفت متوقف شود.

وی افزود: این شرکت پیشروترین شرکت صنایع نفتی در حوزه اقدام به ساخت داخل است، این نوید را می‌دهیم که اقدامات دیگری را نیز در زمینه تولید محصولات خواهیم داشت و پس از آزمایشات نهایی از آن رونمایی خواهیم کرد.

مدیر عملیاتی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با اشاره به ریسک تولید محصول کاتالیست بیان کرد: زمانی کسی جرأت ورود به ساخت کاتالیست را نداشت که البته دلایل خاص خود را داشت در تعمیرات اساسی در سال ۹۸ برخی مناطق با کمبود گاز مایع مواجه شد؛ کمبود خوراک پروپیلن و بنزین و... دلایل ریسک تولید این محصول بود، اما ساخت آن برای کشور و شرکت از اهمیت بالایی برخوردار بود.

غلامی ادامه داد: سال‌های قبل مقدمات ساخت کاتالیست پایه‌گذاری شده بود و بر اساس تجارب قبلی شرکت به این اقدام امیدوار بود.

وی اضافه کرد: تست میدانی آن زمانی آغاز شد که در تست‌های قبلی ۹۵ درصد موفقیت دست پیدا کرده بود و در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که این کاتالیست با نمونه‌های خارجی آن قابل رقابت است و در آینده در صورت فراهم شدن مقدمات صادرات آن نیز صورت می‌گیرد.

مدیر عملیاتی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۷ میلیون یورو جلوگیری از خروج ارز و ۷ میلیون صرفه‌جویی اقتصادی صورت گرفت، شرکت‌های نفت آبادان و اصفهان هم مشتری این محصول خواهند بود.

غلامی بیان کرد: تامین ارز یکی از دغدغه‌های بزرگ بود که با تولید این محصول این مشکل هم رفع شد، صرفه‌جویی در مدیریت زمان، انرژی هم بخشی از دستاورد‌های تولید این کاتالیست است.

ممانعت از خروج ۲۷ میلیون ارز به واسطه تولید کاتالیست RFCC

یوسف ابراهیمی مدیر مالی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند نیز با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، به واسطه تولید این کاتالیست از خروج ۲۷ میلیون یورو ارز جلوگیری شد و ۷ میلیون یورو صرفه جویی اقتصادی صورت گرفت، گفت: با تولید این محصول علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، شاهد صرفه جویی در حوزه وقت و انرژی نیز خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده