تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۳۰۷۱۴۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
شهرداری تهران:

وام بافت فرسوده پرداخت نمی‌شود

‌می‌متالز - یک مقام مسوول در شهرداری تهران از عدم‌پرداخت وام مصوب ۴۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی واحد‌های مسکونی فرسوده پایتخت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، براساس گزارشی که روز گذشته در خبرگزاری «ایسنا» منتشر شد یکی از معاونان مدیریت شهری تهران، اعلام کرد که به‌رغم تصویب افزایش سقف وام نوسازی مسکن در پایتخت، پرداخت این وام محقق نشده است. آن طور که این مقام مسوول در شهرداری اعلام کرده است: بانک‌ها به دلیل نداشتن منابع لازم، به تعهدات خود، در ارائه تسهیلات به بافت‌های فرسوده عمل نکردند.

در این گزارش، از بدعهدی بانک‌ها در ارائه تسهیلات نوسازی به بافت‌های فرسوده، انتقاد و اعلام شده است: طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و منعقد شده بود قرار بود بانک‌ها تا سقف ۴۵۰میلیون تومان برای نوسازی هر واحد مسکونی در بافت فرسوده، تسهیلات پرداخت کنند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع محقق نشده است. در این گزارش آمده است: این تسهیلات با هدف تشویق و ترغیب مالکان و سازندگان برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده؛ اما بانک‌ها در ارائه این تسهیلات بدعهدی کردند و دلیل آن را نبود منابع لازم اعلام می‌کنند. این مدیر مجموعه شهری تهران اعلام کرده است: از دولت و علی‌الخصوص وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم تا در زمینه ارائه تسهیلات به بافت فرسوده، همت بیشتری به خرج دهند و در اقدامی دیگر با کاهش نرخ بهره این تسهیلات، بلندمدت کردن زمان پرداخت و دریافت پلکانی اقساط در سال‌های ابتدایی، مردم را یاری کنند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» از سال گذشته، مسوولان نوسازی مسکن در وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند سقف مصوب وام نهضت ملی مسکن بدون هیچ محدودیتی به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده شهری نیز پرداخت خواهد داشت. سقف این وام هم اکنون ۴۵۰ میلیون تومان است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده