تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۰۷۱۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب:

هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه‌ها و معادن جرم تلقی می‌شود

‌می‌متالز - هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه‌ها و معادن توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و تمامی نهادها، ادارات و ... تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: هم‌اکنون ۱۴ واحد شن و ماسه مجاز در این شهرستان در حال فعالیّت بوده و مردم می‌توانند خرید مورد نیاز خود را از آن‌ها انجام دهند. هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه‌ها و معادن جرم تلقی می‌شود

رضا بهروزی افزود: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به تخلفات صنفی از شهروندان عزیز تقاضا داریم هر گونه خرید موردنیاز خود را از واحد‌های دارای مجوز با اخذ فاکتور رسمی انجام دهند.

به گفته وی، هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه‌ها و معادن توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و تمامی نهادها، ادارات و ... تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می‌شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب می‌گوید: برداشت مصالح از بستر رودخانه‌ها و معادن نیازمند اخذ مجوز برداشت رسمی از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان است.

بهروزی تصریح کرد: در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری از تضییع بیت‌المال نظارت در حوزه معادن تشدید شده و سودجویان و فرصت‌طلبان که به روش‌های مختلف وارد رودخانه شده و منابع و معادن ملّی را به تاراج می‌برند و یا با اقدامات غیرقانونی زمینه انباشت، حمل، خریدوفروش غیرمجاز مصالح را فراهم می‌سازند منتظر برخورد قاطع و تعقیب شدید قضایی باشند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود را در مورد تخلفات احتمالی با سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت و یا با شماره‌تلفن ۴۵۲۶۳۶۱۰ در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مهاباد

عناوین برگزیده