تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۰۶۲۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز هوشمندسازی معادن در یزد/ مهلت ۴۰ روزه به معادن شن و ماسه

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از اغاز فرآیند هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین در معادن استان خبر داد و گفت: در صورتی که فرآیند سرمایه‌گذاری معادن شن و ماسه کوهی ظرف مدت ۴۰ روز شروع نشود، روند انتزاع آن‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «محمدکاظم صادقیان» در نشست شورای معادن استان گفت: در راستای ارتقاء بهره‌وری در معادن، در شورای معادن استان موضوع هوشمندسازی و استفاده از فنآوری‌های نوین در معادن استان مطرح و مقرر شد معادن فرآیند هوشمندسازی را آغاز کنند.

به گفته وی، هم اکنون تعداد پروانه بهره برداری معادن استان یزد ۷۵۴ مورد است که با اشتغال ۱۵ هزار نفر در حال فعالیت هستند.

صادقیان خاطرنشان کرد: در خصوص فعالیت معادن شن و ماسه نیز مقرر شد درصورتی که معادن شن و ماسه کوهی ظرف مدت ۴۰ روز فرآیند سرمایه گذاری آن شروع نشود، روند انتزاع آن‌ها آغاز شود.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان ادامه داد: همچنین مصوب شد به منظور تکمیل دو بانده کردن محور یزد - طبس که در استان یزد واقع شده، هر یک از معادنی که در این مسیر فعالیت دارند به میزان ۱۵۰ کیلومتر از این محور را با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط تکمیل کنند.

صادقیان در پایان رویکرد جدید راهبردی حوزه معادن استان را توسعه فعالیت‌های اکتشافی بیان کرد و افزود: در شورای معادن به این موضوع هم پرداخته و مقرر شد در این بخش سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های موثری با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی همچون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده