تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۰۹۶۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت یزد خبر داد؛

۲۲۰ معدن استان غیر فعال است/ تامین مالی ۱۰ هزار میلیاردی از بورس

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت یزد از احیای واحد‌های صنعتی و معدنی استان با اهدای تسهیلات، تخصیص حقوق معوق، تامین سوخت و واردات ماشین آلات معدنی خبر داد و گفت: ۲۲۰ معدن در استان یزد فعال است.

به گزارش می‌متالز، محمدکاظم صادقیان با بیان اینکه برای احیای واحد‌های صنعتی علاوه بر اهدای تسهیلات، اقدامات مؤثری نیز در حال انجام است، افزود: بخشی از اقدامات احیای واحد‌های صنعتی به شرکت شهرک‌های صنعتی محول شده همچنین اهدای تسهیلات در زمینه تقسیط بدهی مالیاتی، بدهی آب و برق و گاز از طریق ستاد تسهیل از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اقداماتی که برای تأمین مواد اولیه صورت گرفته است، افزود: تلاش می‌شود که این واحد‌ها با تأمین مواد اولیه و گرفتن تخصیص مناسب به چرخه تولید و فروش بازگردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اعلام کرد: در حال حاضر ۲۲۰ معدن غیر فعال در استان وجود دارد که باید احیا شوند و مهمترین مشوق برای احیا نیز تقسیط حقوق معوق، تأمین سوخت و واردات ماشین آلات معدنی است.

صادقیان با بیان اینکه مقرر شده ۱۲۹ میلیارد تومان در دو یا سه ماه آینده به حوزه سرمایه گذاری اختصاص یابد، اظهار کرد: همچنین بورس نیز یکی دیگر از روش‌های تأمین مالی است و ۱۰ هزار میلیارد تومان از این محل تأمین خواهد شد تا واحد‌های صنعتی فعال شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر تأمین نیاز‌های مالی واحد‌ها و راه اندازی مجدد آن‌ها به منظور صادرات محصولات نیز تمهیداتی انجام شده که می‌توان به رایزنی با کشور‌هایی همچون امارات و عربستان اشاره کرد چرا که ایجاد روابط اقتصادی با این کشور‌ها و سایر کشور‌های همسایه از اهداف اساسی است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده