تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۵۶۲۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت یزد:

اصناف نقش پررنگی در تحقق شعار امسال دارند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به فعالیت ۵۴ هزار واحد صنفی در یزد گفت: اصناف نقش بسیار مهم و پررنگی در تحقق شعار سال دارند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا علمداریزدی افزود: کارکرد‌های اصناف یزدی از گذشته در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شاخص بوده و برای هر کارکرد می‌توان هزاران مثال زد.

وی بابیان این‌که اصناف حلقه اتصال تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند، ادامه داد: اصناف استان همچنین در بحث‌های اجتماعی و فرهنگی جلوه‌های ویژه در شرایط و مناسبت‌های مختلف ازجمله کرونا، کمک‌های فراوانی کرده‌اند.

علمداریزدی ادامه داد: امسال که باتدبیر مقام معظم رهبری، سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است، اصناف نقش پررنگی در تحقق این شعار دارند.

رئیس سازمان صمت یزد اعلام کرد: از ۵۴ هزار واحد صنفی استان، ۱۲ هزار و ۲۴۰ واحد صنفی، تولیدی هستند که این آمار قابل‌توجه بوده و ارتباط مستقیمی با تحقق شعار سال دارد.

وی یادآور شد: هفته گذشته در کارگروه اشتغال بر اساس گزارش سامانه رصد اعلام شد که از هفت هزار شغل و ۱۰۹ درصد عملکرد ثبت‌شده در استان، سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مربوط به اصناف بوده است.

علمداریزدی تأکید کرد: تولید در کشور چه در بخش اصناف تولیدی و چه در صنایع بزرگ در حال تغییر ماهیت از منبع محور به دانش‌محور است و دانش محور‌ها سهم بهتری از بازار دارند و اصناف و دانش‌بنیان‌ها را نمی‌شود از هم جدا کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده