تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۱۲۳۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

یک معدن متخلف در رودان سلب امتیاز شد

‌می‌متالز - رئیس مجمع مطالبه گران شهرستان رودان از سلب امتیاز از یک واحد معدن شن و ماسه در حاشیه این شهر با حکم دادستان شهرستان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مصیب داوری صبح امروز با تایید خبر سلب امتیاز یک معدن شن و ماسه در رودان افزود: دادستان شهرستان رودان در راستای دستورالعمل نظارت بر حقوق عامه و با توجه به اعتراض مردم شریف رودان بالاخص مجمع مطالبه‌گران شهرستان پس از ۱۸ ماه پیگیری از طریق مراجع و ادارات مربوطه پروانه بهره‌برداری از معدن مخلوط کوهی در شمال شهر رودان را به مساحت یکصد و سی هشت هکتار را که با توجه به تخلف بهره بردار به صورت غیرقانونی صادر شده بود را باطل کرد.

وی ادامه داد: این معدن در سال ۱۳۹۴ از طریق مزایده به یکی از کارکنان شرکت‌های زیر مجموعه وزارت صمت واگذار شده بود و علی رغم محصور بودن شهرستان و کمبود اراضی مسکونی و نیاز شهرستان به کوهستان پارک و همچنین واقع بودن معدن در حریم شهر در سال ۱۳۹۶ پروانه بهره‌برداری از معدن مخلوط کوهی با اعتبار ۱۰ سال صادر می‌شود.

داوری اضافه کرد: دادستان شهرستان رودان با وجود مطالبه‌های مردمی و مجمع مطالبه گران شهرستان در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ریئس قوه قضاییه و با استناد به قانون منع مداخله کارکنان اداره صمت موضوع را با جدیت پیگیری می‌نمایند و در نهایت پس از انصراف بهره‌بردار از بهره‌برداری معدن مذکور، شورای معادن استان از وی سلب صلاحیت نمود و مقرر شده معدن مجددا از طریق مزایده عمومی واگذار شود.

وی یاد آور شد: با توجه به قرار گرفتن معدن مذکور در حریم شهر در زمان مزایده و مشکلات شهرستان رودان در خصوص کمبود فضای مسکونی و نتایج زیان بار آن برای شهروندان شهرستان رودان از مسوولین دلسوز انتظار می‌رود قبل از واگذاری مجدد معدن، اراضی مورد نیاز و حریم شهر را با کارشناسی و آینده نگری تعیین کنند و همچنین مکانی را جهت احداث کوهستان پارک در نظر بگیرند و باقیمانده معدن را که دارای وسعت بسیار زیادی است جهت بهره‌برداری به ده‌ها نفر متقاضی واگذار کنند و آگهی مزایده در سطح شهرستان به اطلاع عموم مردم نیز برسد.

وی در ادامه ضمن تشکر از دادستان شهرستان رودان گفت: وی با پیگیری مکرر و با جدیت جهت حفظ بیت المال و حقوق عامه بی‌وقفه تلاش نمود و نتیجه‌ی تلاش‌ها مایه دلگرمی مردم شده است.

مصیب داوری افزود: حال باید دید مسوولین با توجه به پیگیری‌های چندین ساله مردم شریف رودان در خصوص معدن مورد نظر و رفع مشکلات مربوط به حوزه مسکن و احداث پارک کوهستان مزایده عمومی مجدد را به چه صورتی برگزار می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجمع مطالبه‌گران شهرستان رودان با پشتوانه دستگاه قضایی این قول را به مردم شریف رودان خواهد داد که جهت مطالبه حق و حقوق مردم بدون اغماض پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده