تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۰۷۵۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ترکیه به دنبال عبور کامیون‌ها از گمرکات در اسرع وقت

‌می‌متالز - ترکیه از طریق رایزن‌های اقتصادی خود در ایران با جدیت پیگیر رفع موانع فعالان حمل و نقل خود در مرز‌ها و گمرکات مرزی و عبور کامیون‌ها از گمرک‌ها در اسرع وقت است.

به گزارش می‌متالز، ترکیه از طریق رایزن‌های اقتصادی خود در ایران با جدیت پیگیر رفع موانع فعالان حمل و نقل خود در مرز‌ها و گمرکات مرزی و عبور کامیون‌ها از گمرک‌ها در اسرع وقت است.

رایزن‌های اقتصادی نقش مهمی در گره گشایی از مشکلات فعالان کسب وکار در کشور‌های خارجی دارند. این نقش توسط مسوولان سیاسی ایران چندان جدی گرفته نمی‌شود به همین دلیل تعداد رایزن‌های اقتصادی ایران در کشور‌های دیگر بسیار اندک و انگشت شمار است.

در مقابل کشور‌هایی همچون ترکیه اهمیت بالایی برای توسعه صادرات خود قائلند و نقش رایزن‌های بازرگانی را در این امر بسیار پررنگ می‌بینند. از این رو، رایزن‌های بازرگانی این کشور در کشور‌های همسایه از جمله ایران در رویداد‌های مختلف حضور می‌یابند و تلاش فراوانی برای رفع موانع و روان سازی مبادلات اقتصادی انجام می‌دهند.

در این راستا، بولند اورهان تورل رایزن ارشد بازرگانی ترکیه اخیرا با حضور در اتاق مشترک ایران و ترکیه بر رفع موانع گمرکی برای فعالان حمل و نقلی تاکید کرده است.

وی اظهار کرده است: کار اصلی ما به عنوان بخش حاکمیتی، تسهیل و برطرف کردن موانع از مسیر تجارت و تعاملات اقتصادی است. اقدامات فرمایشی و فرسایشی در حوزه تجارت که موجب معطل شدن تجار می‌شود باید به کمک ما حل و فصل شوند و فناوری را هم باید در این زمینه به کار بگیریم.

رایزن ارشد بازرگانی ترکیه در ادامه با اشاره به مشکل ساز بودن موانع گمرکی برای فعالیت‌های حمل و نقلی و تجاری می‌افزاید: وقتی کامیونی وارد محدوده گمرک می‌شود باید در اسرع وقت از این محدوده خارج شود. لازم است ارزیابی ریسک مناسبی در این زمینه انجام شود و فقط کامیون‌هایی که لازم است، بازرسی شوند. هر ساعتی که کامیون‌ها در گمرکات معطل شوند مشکلات و هزینه‌های متعددی به تجار تحمیل می‌شود که توجیهی ندارد. به گفته وی تحقق این هدف در گرو تجهیز زیرساخت‌های لجستیکی در گمرکات است.

منبع: شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز)

عناوین برگزیده