تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۳۰۷۶۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه‌گذاری ۴۲۰۰ میلیارد تومانی در زنجیره فولاد کردستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای اجرا و تکمیل طرح زنجیره فولاد در استان رقمی معادل چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی با اشاره به اینکه افزایش تولید کشور پارسال ۸ درصد و در حوزه معدن ۲ درصد بود افزود: این میزان در استان کردستان در حوزه صنعت ۵.۵ درصد و در حوزه معدن ۳ درصد بوده که نشان می‌دهد تولید در حوزه معدن در حال افزایش است.

وی از سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در زنجیره فولاد کردستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی زنجیره فولاد کردستان از خام فروشی و خروج مواد معدنی از استان جلوگیری و فرآوری محصولات می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را به استان کردستان برساند.

خلیقی، خروج مواد معدنی به صورت خام از استان را یکی از نقاط ضعف این حوزه بیان کرد و افزود: امیدواریم با ایجاد کارخانه‌های فرآوری در کنار معادن، بتوانیم اشتغال‌زایی و اشتغال‌آفرینی مدنظر را قرار دهیم، عمده مشکل در اجرای این طرح نبود سرمایه‌گذاری شرکت‌های توسعه‌ای مثل ایمیدرو، ایدرو و شستا در کردستان است.

وی گفت: تولید ورق گرم فولاد یا همان اسلب در شرکت فولاد کردستان در شهرستان قروه بوده، طرح تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد کردستان در شهرستان بیجار، طرح تولید آهن اسفنجی در شرکت ذوب آهن شهرستان قروه، طرح تولید گندله آهن در شرکت صبانور در شهرستان بیجار، طرح تولید کنسانتره شرکت کیمیا در بیجار از مهم‌ترین طرح‌هایی بوده که در استان در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه برای اجرا و تکمیل طرح زنجیره فولاد در کردستان رقمی معادل ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، افزود: در واحد‌های تولیدی مجتمع فرو آلیاژ شهرستان قروه فرومنگنز، فروسیلیکو منگنز و زینگز تولید و در نهایت زنجیره فولاد کردستان تکمیل و با این کار برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده