تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۶
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۰۷۶۲۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عسگری نشست امروز کمیسیون صنایع مجلس را تشریح کرد

تشکیل کمیته‌ای برای نحوه و زمانبندی اجرای استاندارد‌های خودرو

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل کمیته‌ای برای نحوه و زمانبندی اجرای استاندارد‌های خودرو خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی عسگری نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز (۲۹ خرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به حضور رئیس سازمان استاندارد و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست موضوع استاندارد در صنعت خودروسازی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در چند ماه گذشته اختلاف نظر‌هایی بین خودروسازان و وزارت صمت با سازمان استاندارد وجود داشت که این موضوع امروز با حضور مسوولان مربوطه بررسی شد.

وی اضافه کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر رعایت استاندارد‌های مدنظر تاکید دارد، زیرا ما این استاندارد‌ها را حداقل‌های ضروری می‌دانیم، در صورتی که کیفیت مدنظر خودرو و مورد مطالبه مردم بیش از این است و خودروسازان و وزارت صمت باید استاندارد‌هایی برای این حوزه داشته باشند تا بتوانند خودروی مطلوب را تولید کنند.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس ادامه داد: در این نشست کمیسیون صنایع و معادن بر رعایت استاندارد‌ها تاکید کرد، اما نحوه اجرای این استاندارد‌ها برای برخی محصولات نکته‌ای بود که در جلسه امروز مطرح شد که کمیته‌ای با حضور مسوولان مربوطه تشکیل شود، تا پیشنهادات مربوط به زمان و نحوه اجرای استاندارد‌های خودرو را تهیه و به شورای عالی استاندارد ارائه شود، زیرا اعمال برخی استاندارد‌های مدنظر به ایجاد مقدماتی نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده