تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۰۷۷۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۳۱ کشته در انفجار معدنی در آفریقای جنوبی

‌می‌متالز - وزارت انرژی آفریقای جنوبی از کشته شدن ۳۱ نفر در انفجار گاز متان در یک معدن بلااستفاده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، وزارت انرژی آفریقای جنوبی روز جمعه اعلام کرد انفجار گاز متان در یک معدن بلااستفاده در آفریقای جنوبی در ماه گذشته به کشته شدن دست کم ۳۱ نفر منجر شد.

به گزارش رویترز، وزارت منابع معدنی و انرژی (DMRE) اعلام کرد آفریقای جنوبی در حال بررسی مرگ و میر است که در یک شفت تهویه در معدن ویرجینیا در ایالت آزاد این کشور رخ داده است.

این وزارتخانه گفت تحقیقات درباره این حادثه با کمک هارمونی گلد HARJ.J -مالک قبلی این معدن که در دهه ۱۹۹۰ فعالیتش متوقف شد- مشخص کرد سطح متان در شفت تهویه بسیار بالا بوده و یک انفجار رخ داده است.

در این بیانیه آمده است: "به این ترتیب، در حال حاضر اعزام یک تیم جستجو به این شفت بسیار خطرناک است. با این حال، گزینه‌های مختلف را برای مقابله سریع با این وضعیت بررسی می‌کنیم. "

گود منتاشه سخنگوی وزیر معدن و انرژی گفت: ممکن است بیرون آوردن اجساد مدتی طول بکشد، زیرا مقامات نمی‌خواهند جان‌های بیشتری را از دست بدهند.

هارمونی گفت این حادثه را که در هفته سوم ماه مه رخ داد، موضوعی جنایی تلقی کرده و آن را برای تحقیقات بیشتر به پلیس آفریقای جنوبی ارجاع داده است.

جرد کوتزر، رئیس روابط سرمایه گذاری هارمونی گفت: "یکی از معدنچیان غیرقانونی (که جان سالم به در برد) به ما اطلاع داد انفجاری رخ داده است و این حادثه به تلفات جانی منجر شده است.

کوتزر گفت این شفت در اواسط دهه ۱۹۸۰ خریداری شد، اما مدت کوتاهی پس از آن به دلیل انفجار گاز متان بسته شد و هرگز استفاده نشد.

متان یک گاز گلخانه‌ای بسیار انفجاری است که اغلب در معادن زیرزمینی یافت می‌شود و تهدیدات جدی ایمنی و بهداشتی برای کارگران معدن به همراه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده