تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۷۸۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رکورد سریع‌ترین واریز سود ناشران اوراق بهادار در سال ۱۴۰۲ شکسته شد

‌می‌متالز - گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با واریز سود سهام سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خود در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از برگزاری مجمع، رکورد سریع‌ترین واریز سود ناشران اوراق بهادار را در سال ۱۴۰۲ شکست.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی سالانه گروه توسعه مالی مهر آیندگان روز شنبه سوم تیرماه جاری برگزار و سود سهامداران این شرکت از بامداد روز یکشنبه با استفاده از اطلاعات سامانه سجام به حساب آن‌ها واریز شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی، گروه توسعه مالی مهر آیندگان سود سهام ۷۹ هزار و ۳۲۹ سهامدار حقیقی به مبلغ ۱۹۱ میلیارد و ۷۵۳ میلیون تومان را با استفاده از اطلاعات سامانه سجام به حساب‌های سجامی صاحبان سهام این شرکت واریز کرده است.

گروه توسعه مالی مهر آیندگان در اطلاعیه‌ای از سهامداران خود درخواست کرد تا به منظور تسهیل در پرداخت سود سهام نسبت به ثبت نام و تکمیل مشخصات خود در سامانه سجام اقدام کنند تا شرایط برای واریز سود آن‌ها در آینده نزدیک فراهم شود.

گفتنی است، گروه توسعه مالی مهر آیندگان سال گذشته نیز سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ خود را یک روز بعد از برگزاری مجمع به حساب سهامدارانش واریز کرده بود تا در دو سال متوالی رکورد سریعترین واریز سود ناشران اوراق بهادار را به خود اختصاص دهد.

سامانه سجام چیست؟

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

مزایای سجامی شدن

گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سود‌های جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود‌های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده