تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۳۰۷۸۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد اقلید پارس مطرح کرد؛

با همکاری و هماهنگی سهامداران پروژه فولاد اقلید پارس، هیچ مشکلی در تامین مالی طرح نداریم

‌می‌متالز - رضا شریفی، مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس، در خصوص آخرین وضعیت پروژه پیشران احداث واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۲ میلیون تن در شهرستان اقلید استان فارس، بیان کرد: این پروژه تا آخر خردادماه، ۹ درصد پیشرفت تجمعی داشته است.

به گزارش می‌متالز، شریفی با اشاره به پیشرفت‌های قابل ملاحظه در حوزه زیرساخت‌های پروژه، اظهار داشت: برق‌رسانی موقت به سایت پروژه جهت انجام عملیات، صورت گرفته و قرارداد آب‌رسانی به سایت عقد شده و در حال اجراست و جاده‌های دسترسی به محل اجرای پروژه نیز در حال حاضر قابل بهره‌برداری است.

وی افزود: اقدامات مورد نیاز جهت اخذ مجوز‌های زیست‌محیطی صورت گرفته و در ماه جاری، تیرماه، جلسه نهایی کمیسیون صدور مجوز‌های زیست‌محیطی پروژه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل فولاد اقلید پارس بیان کرد: با همکاری که از سوی استاندار فارس و نماینده مردم اقلید صورت گرفت، قرارداد انتقال برق ۲۵ مگاواتی از استان فارس، منعقد شد و از ماه آینده پروژه خط ۶۳ کیلوولت از پست سورمق به سایت پروژه اجرایی خواهد شد.

شریفی تاکید کرد: در حوزه‌های زیربنایی، با همکاری و حمایتی که از سوی مسئولین شهرستان اقلید و استان فارس صورت گرفت، مشکل خاصی نداریم.

وی ادامه داد: پیمانکار این طرح شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) است؛ طی جلسات متعددی که در رابطه با بخش فنی و بازرگانی این پروژه، با پیمانکار طرح صورت گرفت و با فشار مضاعفی که به پیمانکار وارد کردیم، توانستیم به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در پروژه برسیم.

رضا شریفی ضمن تشکر از اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل مجموعه «ومعادن» و معاونین آن، اظهار داشت: با همکاری که از سوی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، به عنوان سهامدار اصلی این شرکت، صورت گرفت، سرعت پیشرفت پروژه چشمگیر بوده و موانع پیشِ روی ما، به سرعت بررسی و حل شد.

وی افزود: همراهی و همکاری سهامدار دیگر پروژه، یعنی شرکت چادرملو، با شرکت «ومعادن» باعث شده در خصوص تامین مالی هیچ مشکلی نداشته باشیم. با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی سهامدار اصلی قول تامین ارزی و ریالی پروژه را گرفته‌ایم.

شریفی اذعان داشت: بدیهی است که نوسانات قیمت ارز باعث شده در روند پیشرفت پروژه با افزایش هزینه‌ها روبه‌رو شویم که با تدبیری که از سوی هیئت‌مدیره صورت‌گرفته و همچنین با همکاری پیمانکار، در تلاشیم بدون کمترین اتلاف زمانی، اجرای پروژه ادامه پیدا کند.

مدیرعامل فولاد اقلید پارس تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به این که طرح فولاد اقلید پارس، یکی از پروژه‌های پیشرانان پیشرفت ایران است، روند اجرا و پیشرفت آن به صورت روزانه از سوی نهاد ریاست جمهوری، وزارت صمت و ایمیدرو و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، پیگیری می‌شود.

رضا شریفی در پایان بیان کرد: اخبار خوبی در شهریورماه، در خصوص عقد قرارداد‌های کمپرسور و قطعات ریفورمر، برای مردم عزیز و سهامداران این پروژه خواهیم داشت که به محض نهایی‌شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تعداد بازدید : 2

منبع: سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده