تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۵۹
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۳۰۸۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

کنترل را از بازار فولاد برمی داریم اما رها نمی کنیم

می متالز - وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط فعلی اگرچه نمی تواند بازار فولاد را رها کند اما سعی خواهد کرد کنترل را از بازار فولاد بردارد.
کنترل را از بازار فولاد برمی داریم اما رها نمی کنیم

به گزارش می متالز، دکتر جعفر سرقینی معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مهم ترین موضوعی که در صنعت فولاد در شرایط فعلی باید به آن توجه کرد، صادرات است گفت: باید تلاش کرد تا از بازارهای صادراتی سهم گرفت.

وی افزود: بازار داخلی با رکود مواجه است هرچند که دولت به دنبال اقداماتی در راستای رشد بخش مسکن و افزایش سرانه مصرف فولاد است.

سرقینی اظهار داشت: اگرچه برنامه امسال صادرات ۱۲ میلیون تن فولاد بود و رشد خوبی نیز در این حوزه داشتیم اما قطعا به این هدف نخواهیم رسید. البته نباید فراموش کرد که صنعت فولاد باید بر روی بهینه سازی هزینه ها و مصرف آب نیز اقداماتی انجام دهد تا قدرت رقابت خود را نسبت به رقبا افزایش دهد.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اگرچه نمی توان بازار فولاد را رها کرد اما سعی می کنیم کنترل را از بازار فولاد برداریم و همان طور که در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اعلام کردم با تعادل در بازار و افزایش تولید و عرضه، کنترل از روی آهن اسفنجی و اسلب برداشته شد و بعد از ایام پایانی امسال هم سعی خواهیم کرد محدودیت های ایجاد شده در عرضه شمش و مقاطع طویل در بورس کالا نیز برداشته شود.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده