تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۰۸۵۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر خدمات حقوقی سمات اعلام کرد:

رشد ۲۰ درصدی توثیق اوراق بهادار در سال ۱۴۰۱

‌می‌متالز - علیرضا ترابی اعلام کرد: آمار توثیق‌های انجام شده اوراق بهادار در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، ۱۹۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۱۰ ورقه بهادار به ارزش ۱۶۷ هزار میلیارد تومان توسط مالکان اوراق بهادار به نفع وثیقه گیرندگان مختلف توثیق شده است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا ترابی، مدیر خدمات حقوقی سمات با بیان اینکه ارائه خدمت «توثیق اوراق بهادار» و «انتقال اوراق بهادار متوفیان به وراث» از جمله مهمترین وظایفی است که طبق استاندارد‌های حقوقی در بازار سرمایه، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام می‌شود، میزان آمار این دو خدمت را اعلام کرد.

وی در خصوص آمار فرآیند انتقال اوراق بهادار متوفیان به وراث قانونی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ هزار و ۶۹۷ پرونده در این خصوص در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مورد بررسی قرار گرفته است.

ترابی افزود: در نتیجه بررسی این تعداد پرونده، در حقیقت بالغ بر ۲۲۶ هزار و ۵۵۳ مورد نفر/نماد انتقال اوراق بهادار در سامانه پس از معاملات بورس از کد سهامداری اشخاص متوفی به وراث ایشان محقق شده است.

وی در ادامه در خصوص میزان آمار فرآیند توثیق اوراق بهادار نیز گفت: بر اساس اطلاعات موجود، توثیق‌های انجام شده اوراق بهادار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشدی بیش از ۲۰ درصد روبرو شده است.

ترابی گفت: آمار توثیق‌های انجام شده اوراق بهادار در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، ۱۹۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۱۰ ورقه بهادار به ارزش ۱۶۷ هزار میلیارد تومان توسط مالکان اوراق بهادار به نفع وثیقه گیرندگان مختلف توثیق شده است.

مدیرخدمات حقوقی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در پایان تعداد اوراق بهادار توثیق شده در سال ۱۴۰۰ را نیز ۱۵۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۱۹۰ ورقه بهادار به ارزش ۱۱۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده