تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۰۹۰۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نایب رئیس اتاق ایران و قطر مطرح کرد؛

هدر رفت فرصت‌های صادراتی به قطر با خام فروشی مواد معدنی

‌می‌متالز - خورشید گزدرازی، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: متاسفانه کالا‌های صادراتی ایران در حوزه مواد معدنی به صورت خام صادر می‌شود و فرآوری و تغییرات در کشور مقصد صورت می‌گیرد؛ این موضوع درباره صادرات خام سیمان، کیلنکر و سنگ‌های ساختمانی نیز مصداق دارد.

به گزارش می‌متالز، خورشید گزدرازی، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر و رئیس اتاق بازرگانی بوشهر اظهار داشت: موضوع صادرات مواد معدنی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله قطر بسیار حائز اهمیت است و در چند سال اخیر، فولاد از جمله مواد خاص بوشهر بوده که به صورت مستمر و مرتب به قطر صادر شده است.

وی افزود: مطمئناً صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس با چالش‌ها، آسیب و هزینه‌هایی برای بخش خصوصی همراه خواهد بود؛ لذا برگزاری نشست‌های تخصصی در این زمینه می‌تواند سبب کاهش آسیب‌ها و در نهایت کاهش هزینه تمام شده کالا‌های صادراتی شود و در صورت برقراری چنین شرایطی، شاهد توسعه بازار صادراتی در کشور‌های مقصد خواهیم بود.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر عنوان کرد: قطر می‌خواهد برنامه جذب توریسم و توسعه صنعت گردشگری را تا سال ۲۰۳۰ دنبال کند؛ به همین منظور قطر ساخت و ساز‌های خود را آغاز کرده است.

خورشید گزدرازی تصریح کرد: متاسفانه کالا‌های صادراتی ایران در حوزه مواد معدنی به صورت خام صادر می‌شود و فرآوری و تغییرات در کشور مقصد صورت می‌گیرد؛ این موضوع درباره صادرات خام سیمان، کیلنکر و سنگ‌های ساختمانی نیز مصداق دارد. امیدواریم کالایی با ارزش افزوده بالاتر صادر کنیم تا ضمن اشتغالزایی به ارزآوری در کشور کمک کنیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده