تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۰۹۶۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷۰ درصد کالا‌های اساسی بندر امام (ره) ترخیص شد

‌می‌متالز - ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به رویکرد دولت در سرعت بخشیدن به ترخیص کالای اساسی گفت: ۷۰ درصد کالای اساسی معادل ۱۸ میلیون تن از گمرک بندر امام خمینی (ره) ترخیص شده است.

به گزارش می‌متالز، بهروز قره بیگی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خوزستان بیان کرد: درآمد سال جاری گمرک استان به میزان ۱۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

قره بیگی با بیان اینکه در حال حاضر ترانشیپ کالا در مرز‌های زمینی ایران انجام می‌شود، افزود: ضروری است تا مشکلات زیر ساختی در ترانشیپ کالا در باراندازمرز‌های زمینی استان تقویت شود.

وی در خصوص عمده اقلام ترخیص درصدی کالا اظهار کرد: طرح ترخیص درصدی کالا برای سرعت بخشیدن به خروج کالا از بنادر استان استفاده می‌شود، بیشتر کالا‌هایی که برای ترخیص مشکل تامین ارز دارند از این راهکار استفاده می‌کنند.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: کالا‌های وارداتی در برخی موارد به دلیل تامین نشدن ارز ماه‌ها در انبار می‌مانند به همین دلیل از روش درصدی برای ترخیص زودتر این کالا‌ها استفاده می‌شود.

قره بیگی با اشاره به کمبود نیروی یگان حفاظت در گمرکات خوزستان ادامه داد: متاسفانه در زمینه نیروی یگان حفاظت کمبود‌های زیادی داریم که نیاز است از نیرو‌های نظامی و انتظامی در این حوزه نیرو استخدام شود تا امکان بازدارندگی در شرایط خاص را داشته باشند.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص کم کاری برخی دستگاه‌ها در صدور مجوز کالا‌های ملوانی گفت: دستگاه‌های مختلفی در صدور مجوز ترخیص کالا‌های ملوانی دخالت دارند که متاسفانه همکاری خوبی در این بخش وجود ندارد.

وی افزود: مجوز ترخیص این نوع کالا‌های وارداتی باید در مدت هفت روز توسط سازمان‌هایی، چون بهداشت و استاندارد صادر شود، اما متاسفانه مجوز‌ها در این مدت صادر نمی‌شود.

خوزستان با داشتن مرز‌های زمینی و آبی و هفت بندر یکی از استان‌های راهبردی در امر صادرات و واردات است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده