تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۳۰۹۸۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون "ومعادن" مطرح کرد:

یکی از راهبرد‌های جدی تمرکز بر کانه‌های فلزی است/ مس جانجا در مرحله احداث کارخانه قرار دارد

‌می‌متالز - معاون شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: یکی از راهبرد‌های جدی فعالیت بر روی کانه‌های فلزی قرار دارد و براین اساس پس از دو سال برنامه ریزی در بخش مس وارد شدیم.

به گزارش می‌متالز، امین صفری توضیح داد: معدن مس جانجا (سیستان و بلوچستان) اکنون در مرحله احداث کارخانه قرار دارد. میزان ذخیره معدن جانجا حدود ۳۰۰ میلیون تن با عیار ۰.۲۶ درصد است و برای تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس، سالانه حدود ۱۶ میلیون تن خوراک نیاز است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: برآورد شده اجرای کامل این پروژه و بهره برداری از کارخانه کنسانتره مس پنج سال بطول بیانجامد.

وی افزود: پروژه مس جانجا در استان سیستان و بلوچستان از پروژه‌های پیشران در دولت سیزدهم محسوب می‌شود و اجرای آن اشتغال مستقیم یکهزار و ۵۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت، ضمن اینکه پیش بینی می‌شود سبب اشتغال غیر مستقیم چندین برابر خواهد شد.

اواخر بهمن ۱۴۰۰ کنسرسیومی با هدایت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات شامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر، چادرملو، گل گهر، تجلی و گهرزمین برنده مزایده معدن مس جانجا در سیستان و بلوچستان شد.

معدن مس و طلای جانجا که در شهرستان نیمروز واقع شده در شمار معادن کلاس جهانی محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود در آینده به یکی از بزرگترین معادن کشور تبدیل شود، پیشتر این معدن در اختیار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بود و بالغ بر ۸۰ هزار متر حفاری در این محدوده انجام شد.

کنسرسیوم برنده مزایده معدن جانجا به لحاظ مالی و فنی توانمند است و این توانمندی می‌تواند موجب شتاب لازم در اجرای پروژه و بهره برداری از آن خواهد شد.

منبع: سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

عناوین برگزیده