تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۰۹۸۸۲
سرویس خبر : انرژی

مصرف برق صعودی شد

‌می‌متالز - وزیر نیرو با بیان اینکه میزان مصرف برق کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶‌هزار مگاوات افزایش داشته است، گفت: با کمک و همکاری مردم می‌توانیم برق پایدار همه بخش‌ها را بدون مشکل تامین کنیم.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر محرابیان با اشاره به اینکه در هفته بسیار گرمی قرار داریم، افزود: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی متوسط گرمای کشور در حال حاضر در ۱۱سال گذشته بی سابقه است و همین موضوع شرایط سختی را برای صنعت برق در مسیر تامین برق پایدار کشور ایجاد کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه روز یکشنبه رکورد ۷۲‌هزار مگاواتی مصرف برق شکسته شد، در گفتگو با تلویزیون افزود: پیش‌بینی می‌کنیم روز دوشنبه به میزان مصرف ۷۲هزار و ۴۰۰مگاوات برسیم. وزیر نیرو اضافه کرد: این میزان مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶‌هزار مگاوات و نسبت به رکورد سال گذشته ۳مگاوات بیشتر است. محرابیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه به‌رغم افزایش شدید مصرف برق کشور قطعی برقی در کشور مشاهده نشده است، افزود: اگرچه ممکن است در برخی نقاط به واسطه حوادث به صورت موردی قطعی برق رخ دهد، اما همکاران ما در صنعت برق تلاش می‌کنند برق تمامی بخش‌ها را بدون مشکل تامین کنند.

در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برق ۶۸اداره پرمصرف تهران روز دوشنبه ۱۹تیرماه قطع شد و شهروندان تهرانی باید مصرف برق خود را کاهش دهند. در اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق آمده است: به اطلاع شهروندان تهرانی می‌رساند با افزایش دمای هوا، مصرف برق کشور به شکل بی سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است. با وجود اجرای همه تمهید‌های فنی ممکن، حفظ پایداری شبکه توزیع برق در شرایط فعلی نیازمند همراهی همه جانبه مشترکان با خادمان خود در صنعت برق است. این شرکت از همه مشترکان خود در شهر تهران درخواست دارد با حداکثر صرفه جویی در مصرف برق به پایداری شبکه توزیع برق کمک کنند. شرکت توزیع نیروی برق تاکید کرد: دوشنبه؛ ۱۹تیرماه برق ۶۸دستگاه اجرایی پرمصرف شهر تهران که اقدام به کاهش مصرف برق نکرده اند قطع شد و میزان مصرف برق همه ادارات پایتخت نیز با استفاده از شمارگر‌های هوشمند به صورت لحظه‌ای در حال رصد و پایش است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده