تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۱۰۱۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

احتمال قرار گرفتن در شرایط اضطرار و پیک مصرف برق/ امیری: در هر شرایطی در بخش تولید فولاد به مشکل نخواهیم خورد

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: خوشبختانه با وجود میزان بسیار بالای شمش در کشور، به بخش‌های تولیدی آسیبی نخواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، سیف الله امیری درباره آخرین وضعیت تولید فولاد و زنجیره محصولات این صنعت در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر در کارخانجات تولیدکننده فولاد مشکل قطعی برق نداشته ایم، ولی با کمبود برق مواجه هستیم.

وی گفت: با توجه به به گرمای بی سابقه در یک دهه اخیر، کل کشور با کمبود برق مواجه هستند، ولی در عین حال، با توجه به کاهش ظرفیت برق در حال حاضر خوشبختانه کارخانجات در حال تولید می‌باشند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در ادامه با اشاره به احتمال قرار گرفتن در شرایط اضطرار و پیک مصرف برق، تصریح کرد: در هر شرایطی در بخش تولید فولاد به مشکل نخواهیم خورد.

وی درباره وضعیت تولید زنجیره فولاد اظهار کرد: خوشبختانه با وجود میزان بسیار بالای شمش در کشور، به بخش‌های تولیدی آسیبی نخواهد رسید.

سیف اله امیری در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار فولادبان مبنی بر پاسخ وزارت صمت به نامه اعتراضی شورای آهن و فولاد به این وزارتخانه درخصوص عواقب افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز فولادی‌ها، با تاکید بر اینکه تصویب نرخ خوراک و گاز مصوبه هیات وزیران است، بیان کرد: فولادی‌ها باید از این مرجع پیگیر این افزایش قیمت باشند.

به گفته این مقام مسوول، وزارت صمت هیچگونه دخالتی و نظری در این خصوص نداشته؛ هر چند که این افزایش بسیار ناچیز است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده