تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۳۱۰۱۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مسوول اعلام کرد

رشد ۱۱۷ درصدی اخذ حقوق دولتی از معادن آذربایجان غربی

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، جلال دسترنج گفت: هم اکنون در این استان ۵۴۸ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۷۵۷ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

وی افزود: برای بهره برداری از این معادن بیش از ۷ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که بیشتر سرمایه گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام شده و زمینه اشتغال برای ۵ هزار و ۳۹۶ نفر بصورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

دسترنج تصریح کرد: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۱۵ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های اکتشافی، ۲ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی در شرف بهره برداری و ۷ فقره پروانه بهره برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه ۷ معدن تازه به بهره برداری رسیده ۱۹۰ هزار تن است، برای بهره برداری از این معادن بیش از ۱۵۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم ۴۸ نفر در این معادن فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: جهت احیاء معادن راکد استان و استفاده از تمام ظرفیت‌های معدنی برای توسعه اقتصادی استان در سال جاری ۲۸۳ معدن و محدوده معدنی جهت فعال سازی از طریق انجام فرایند مزایده عمومی به افراد واجد شرایط واگذار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده