تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۱۰۲۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی بازار ۲۵ تیر ۱۴۰۲/ رشد بازار همگام با رشد قیمت‌های جهانی

‌می‌متالز - امروز بازار در ابتدا مثبت شروع شد و خریداران اقبال خوبی نسبت به بازار داشتند، اما هرچه به سمت نیمه دوم بازار حرکت کردیم با توجه به خروج پول اشخاص حقیقی، شاخص حالت نزولی گرفت.

به گزارش می‌متالز، احسان طیبی ثانی، مدیرعامل سبدگردان آسیا  در مورد ریزش‌های اخیر بازار گفت: با توجه به مثبت شدن قیمت‌های جهانی، روند پایانی بازار در روز چهارشنبه و شفاف سازی دوم شپنا مبنی بر اختلاف نرخ تسعیر ارز در سال ۱۴۰۲ موجب شد که بازار امروز مثبت شروع شود.

وی گفت: نماد‌های شاخص ساز امروز را مثبت شروع کردند و تقریبا خریداران اقبال خوبی نسبت به بازار نشان دادند، اما هرچه به سمت نیمه دوم بازار حرکت کردیم با توجه به خروج پول اشخاص حقیقی و فروش بیشتر از سمت سرمایه‌گذارانی که اعتمادشان نسبت به بازار با توجه به اتفاقات یکی دو ماه اخیر سلب شده قدرت فروشنگان نسبت به خریداران همانند روز‌های گذشته بیشتر شد. از دیگر عواملی که به ریزش امروز بازار دامن زد تغییر در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بود.

طیبی افزود:، اما صحبت‌های وزیر اقتصاد در هفته گذشته مبنی بر اینکه فرمول خوراک پتروشیمی ممکن است دوباره تغییر کند و تعدیلاتی درآن صورت بگیرد امیدواری‌هایی را به وجود آورده که ممکن است در صورت تحقق با توجه به افت قیمتی که شاخص ساز‌ها و شرکت‌های پتروشیمی داشتند در کنار رشد قیمت‌های جهانی باعث بهبود هر چه بیشتر بازار شود.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده