تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۳۱۰۳۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسوول در وزارت صمت اعلام کرد؛

خدمات پس از فروش نوعی سرمایه‌گذاری است/ تشکیل کارگروه خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش نوعی سرمایه‌گذاری است/ تشکیل کارگروه خدمات پس از فروش
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر وزارت صمت با اشاره به امکان استعلام ضمانت‌نامه کالا به‌صورت کاملا شفاف، گفت: خدمات پس از فروش نباید در هزینه‌های واحد‌های تولیدی گنجانده شود، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است.

به گزارش می‌متالز، «حمید محله‌ای» مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر وزارت صمت، در سمینار تبیین ضوابط جدید قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و خدمات پس از فروش، ضمن بیان مطلب فوق گفت: سال گذشته و با تغییر ساختار وزارت صمت، موضوع خدمات پس از فروش به دفتر خدمات فنی و مهندسی این وزارتخانه سپرده شد.

وی افزود: از همان آغاز کار، با مراجعه به اعضای تشکل‌ها، تعاملی خوب و سازنده را سر و شکل دادیم که در نتیجه، پس از ۱۰ سال که ضوابط مربوط به خدمات پس از فروش نگاشته و ابلاغ شده بود و ایراد‌های عدیه‌ای داشت، به‌روز رسانی شد.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر وزارت صمت خاطرنشان کرد: این به‌روزرسانی‌ها فقط تغییر دستورالعمل‌ها و ضوابط نبود، بلکه اصلاح رویکرد‌ها نیز در دستور کار قرار و کمیته‌های کاری شکل گرفت.

وی ادامه‌داد: با توجه به تغییر فن‌آوری‌ها در ۱۰ سال گذشته، همچنین استفاده از فن‌آوری اطلاعات و غیره، ضوابط تا حد ممکن اصلاح شد.

محله‌ای ابراز امیدواری کرد که این ضوابط به‌طور کامل و عادلانه در سراسر کشور دیده شده و به مردم اطلاع‌رسانی شود تا بدانند نسبت به کالا‌های بادوامی که خریداری می‌کنند چه حقوقی دارند؟

تفاوت در نحوه ارائه خدمات، پشتیبانی و حمایت از مصرف‌کننده

وی معتقد است که امروز برخلاف گذشته که کیفیت در انحصار برند‌هایی خاص بود، کیفیت کالا‌ها چندان متفاوت نیست و آنچه تفاوت ایجاد می‌کند نحوه ارائه خدمات، پشتیبانی و حمایت از مصرف‌کننده است؛ در این راستا برند‌ها و ویژند‌های داخلی باید بتوانند با کالا‌های خارجی رقابت کنند.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر وزارت صمت، با اشاره به اینکه وضعیت خدمات پس از فروش رو به رشد است، اما هنوز نمی‌توان آن را در سطح عالی قرار داد، یادآور شد: امیدواریم با تغییر ضوابط شرایطی فراهم کنید که منجر به ارتقا کیفیت خدمات پس از فروش شود.

وی با انتقاد از اینکه در بسیاری کالاها، ارائه خدمات حتی در حد و اندازه متوسط هم نیست، اظهار امیدواری کرد با اجرای این ضوابط، علاوه بر توسعه کمی و کیفی محصولات، شاهد احقاق حقوق مصرف‌کنندگان نیز باشیم.

تشکیل کارگروه خدمات پس از فروش

محله‌ای همچنین از تشکیل کارگروه خدمات پس از فروش خبر داد و بر امکان استعلام ضمانت نامه کالا به‌صورت کاملا شفاف، تاکید کرد و گفت: ضوابط خدماتی که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش موظف به انجام آن هستند، از طریق سامانه جامع تجارت به‌صورت برخط قابل رصد و پیگیری است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت