تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۰۷۸۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تسهیل فرآیند واردات خودرو با واردات بدون انتقال ارز

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر واردات خودرو بدون انتقال ارز به منظور تسهیل فرآیند واردات تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، لطف‌الله سیاه کلی عنوان کرد: واردات بدون انتقال ارز در مقطعی که نیاز به واردات خودرو در کشور احساس می‌شود موجب ورود تعداد قابل توجهی خودرو به کشور و تنظیم بازار خواهد شد.

وی افزود: استفاده از ذخیره ارزی افراد در داخل و خارج از کشور مشروط بر اعمال نظرات تخصصی بانک مرکزی می‌تواند زمینه واردات خودرو به کشور را فراهم کرده و به تعادل بازار ارز، تسهیل فرآیند واردات و مدیریت بازار خودرو کمک کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی انتقاد‌ها مبنی بر اینکه واردات بدون انتقال ارز به نوسانات نرخ ارز و افزایش تورم در کشور دامن می‌زند، اظهار داشت: به هر حال استفاده از این روش مزایا و معایبی دارد. از یک طرف با واردات بدون انتقال ارز می‌توان خارج از ارز دولت واردات خودرو را تسهیل کرد و از طرفی استفاده از این روش موجب رشد نرخ ارز و تورم در کشور می‌شود، اما با اتخاذ تمهیدات مناسب و تدوین بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی می‌توان بازار را مدیریت کرده و از محاسن آن بهره‌مند شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص لغو ممنوعیت واردات خودرو‌های بالای ۴۰ هزار دلار به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تاثیر آن بر تنظیم بازار خودرو بیان کرد: با توجه به محدودیت تردد خودرو‌های مناطق اقتصادی در سایر شهر‌ها این موضوع تاثیر چندانی بر بازار خودرو نخواهد داشت و تنظیم بازار خودرو در گرو واردات عمومی خودرو‌ها است.

منبع: خبر خودرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده