تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۳۱۰۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اعلام کرد:

آغاز نهضت تولید کالای ساخت ایران

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز نهضت در تولید کالای ساخت داخل خبر داد و فعال سازی معادن را یکی از محورهای برنامه سال آینده این وزارتخانه اعلام کرد.
آغاز نهضت تولید کالای ساخت ایران

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی گفت: ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و دشمن تمام تلاش خود را برای تعطیلی صنایع ما می کند.

او با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن توقف تولید است، تصریح کرد: بزرگترین دغدغه وزارت صنعت، تولید است و برای حفظ تولید، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ستاد های مختلفی از جمله ستاد تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم تشکیل شده تا تولید اسیبی نبیند، گفت: اگر تولید حفظ شود قطعا بازار نیز روند مناسبی خواهد داشت و به دنبال آن صادرات نیز رونق می گیرد.

 

معدن در صدر برنامه های وزارت صنعت

او با اشاره به نقش معدن در توسعه پایدار و اشتغال زایی تصریح کرد: در سال اینده معدن محور اقدامات ما خواهد بود و باید دوره جدیدی در این حوزه اغاز شود، در این حوزه اکتشافات خوبی در دستور کار قرار گرفته تا نیاز به مواد اولیه تامین شود.

رحمانی یاد اور شد:یکی از برنامه های وزارت صنعت باز سازی معادن کوچک است و البته برای این امر باید بودجه لازم نیز اختصاص یابد.

او همچنین به اثرات صادرات در اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت:یکی از راه های حفظ تولید صادرات است و ۱۵ کشور همسایه بستر مناسبی برای توسعه صادرات است، متاسفانه سهم ما از واردات یکهزار سیصد میلیارد دلاری ۱۵ کشور همسایه فقط ۲ درصد است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده