تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۳۱۰۹۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

موانع تامین برق واحد تولید منیزیم در خراسان‌شمالی برداشته شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: موانع تامین برق بزرگترین واحد تولیدی منیزیم شمال شرق کشور مبنی بر افزایش قدرت انشعاب و رفع مشکلات در حوزه انرژی توسط این شرکت برداشته شد.

به گزارش می‌متالز، حسن چاهی اظهار کرد: کارخانه تولید منیزیم در شهرستان گرمه یکی از شرکت‌های مهم شمال شرق کشور است که در کمتر از سه ماه تمامی مشکلات مربوط در حوزه انرژی این واحد تولیدی برطرف شد.

وی افزود: ۷۷۰ متر شبکه فشار متوسط ۲ مداره، تقویت ترانس برق از ۵۰ به ۳۱۵ کیلوولت و هم چنین افزایش قدرت انشعاب مشترک از ۷۰۰ کیلووات به ۲.۵ مگاوات برای این واحد نصب و احداث شد و همچنین این مشترک صنعتی درخواست یک مگاوات قدرت انشعاب بیشتر دارد که در کمیته‌های تخصصی در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه این شرکت خود را موظف به رفع موانع تولید در بخش انرژی استان می‌داند، تاکید کرد: مدیران این شرکت تمامی درخواست‌های مربوط به واحد‌های تولیدی و صنعتی استان را در سریعترین زمان ممکن بررسی و نسبت به رفع هر گونه مشکل اقدام فوری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینک تعداد هشت دستگاه ترانس با ظرفیتی بیش از ۳۲ هزار کیلووات آمپر در شهرک صنعتی گرمه فعال است و بیش از ۶ هزار متر شبکه فشار متوسط در داخل این شهرک ساخته شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه برای تسهیل رفت و آمد و حمل و نقل در این شهرک نیز چهار هزار متر شبکه روشنایی معابر ایجاد شده است، گفت: از همه مشترکان تقاضا داریم تا برای گذر موفق از پیک برق تابستان جاری نسبت به مدیریت مصرف بهینه با استفاده از راهکار‌های ساده این شرکت را یاری کنند.

محصولات تولیدی منیزیم در زمینه ساخت قطعات هواپیما و صنایع هوا و فضا کاربرد‌های فراوان دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

۲ هزار و ۸۰ مشترک برق استان مربوط به صنایع است که نیم درصد تعداد مشترکان را شامل خواهد شد، مشترکان صنایع ۱۷.۶ درصد مصرف برق استان را استفاده می‌کنند.

شهرستان گرمه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و در مسیر اصلی خراسان شمالی به استان‌های مرکزی و جنوبی کشور واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

عناوین برگزیده