تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۱۰۹۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال ۲۵ هزار نفر در حوزه صنعت لرستان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار نفر در حوزه صنعت این استان مشغول فعالیت هستند، گفت: ۱۸۰ طرح نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در لرستان وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری ظهر امروز در مراسم روز صنعت و معدن در اتاق بازرگانی خرم آباد، اظهار داشت: ۱۳۰۰ پروانه بهره‌برداری در حوزه صنعت لرستان تاکنون صادر شده که ۹۰ درصد از پروانه‌های صادر شده مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار نفر در حوزه صنعت لرستان مشغول فعالیت هستند، افزود: ۱۸۰ طرح نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه صنعت این استان وجود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: پنج طرح بزرگ نیمه‌تمام سال گذشته به بهره‌برداری رسید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به توسعه نساجی بروجرد و فولاد پاسارگاد اشاره کرد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه‌های فرو سیلیس بروجرد و استیل کورد الشتر بیان کرد: ایمیدرو سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه معدن سرمایه‌گذاری انجام داد.

جعفری با بیان اینکه ۲۳ واحد صنعتی سال گذشته در لرستان احیا شد، گفت: خمیر مایه دورود و زاگرس خودرو بروجرد از واحد‌هایی هستند که سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ ابراز کرد: ۱۲۹ درصد از منابع تبصره ۱۸ در این استان، از محل رونق تولید نیز مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان و از محل زنجیره تأمین مالی ۵۰۰ میلیارد تومان جذب شد.

جعفری با اشاره به لزوم احیای واحد‌های تولیدی لرستان اظهار داشت: برنامه ما در سال جدید بازسازی و نوسازی واحد‌های صنعتی و احیای واحد‌های راکد این استان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده