تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۱۰۸۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گردهمایی خانه‌های صمت سراسر کشور در اجلاس تبریز/ تب صنعت ایران در تبریز می‌ریزد

‌می‌متالز - پایان هفته جاری با حضور رییسان و دبیران کل خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در تبریز، مهمترین چالش‌های بخش صنعت و موانع رشد تولید بررسی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اجلاس ملی اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور به میزبانی تبریز طی هفته جاری برگزار می‌شود و به همین مناسبت دو تن از اعضای هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بودند.

محمدعلی سلطانی، نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجلاس خانه‌های صمت سراسر کشور از ۲۱ تا ۲۳ تیر و با حضور رییسان و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، افزود: ما در چهار موضوع مشکلات بیمه تامین اجتماعی، قانون کار، مسائل بانکی و فضای کسب و کار موضوعات مختلف را در این اجلاس طرح خواهیم کرد و پس از جمع بندی، نتیجه آن به صورت بیانیه منتشر خواهد شد.

گردهمایی خانه‌های صمت سراسر کشور در اجلاس تبریز/ تب صنعت ایران در تبریز می‌ریزد
وی ادامه داد: در این اجلاس روسا و دبیران کل خانه‌های صنعت و معدن استان‌های کشور، مسئولین استانی و کشوری، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و صنعتگران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان آذربایجان شرقی حضور خواهند یافت.

سلطانی همچنین گفت: ما در این اجلاس راهکار‌های رشد تولید را بررسی کرده و تلاش می‌کنیم به سیاست‌گذاری دولت در این زمینه کمک کنیم تا بخش تولید و بخصوص بخش خصوصی در فضای کسب و کار مناسب تری فعالیت کند.

وی تاکید کرد: آنچه که پیش نیاز و لازمه ثبات در بخش تولید است، ثبات سیاست‌های ارزی و اقتصادی دولت است و بخش تولید در سال‌های گذشته بیشترین آسیب را از بی‌ثباتی سیاست‌گذاری دولت و تحریم‌های خارجی دیده است.

مهدی امینی، دیگر عضو خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این گفتگو با اشاره به جایگاه مهم و راهبردی تبریز و آذربایجان شرقی در بخش صنعت و تجارت کشور، گفت: تبریز همواره نقش راهبردی و اثرگذاری در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور بخصوص در بخش صنعت و تجارت داشته است و اجلاس پیش رو فرصت مغتنمی برای ماست تا بتوانیم نقش خودمان را ایفا کنیم.

وی ادامه داد: خانه صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از گردهمایی نمایندگان ۱۱ انجمن ایجاد شده و این تشکل به عنوان نماینده بخش خصوصی، به دنبال رفع موانع و حل مشکلات این واحد‌های تولیدی است.

گردهمایی خانه‌های صمت سراسر کشور در اجلاس تبریز/ تب صنعت ایران در تبریز می‌ریزد
امینی تاکید کرد: خانه صمت با فراهم کردن امکان حضور و همفکری فعالان حوزه صنعت، تجارت و معدن، موجب تصمیم سازی‌های سازنده در حوزه تولید و باز شدن گره‌های کور حوزه صنعت و معدن می‌شود.

گردهمایی خانه‌های صمت سراسر کشور در اجلاس تبریز/ تب صنعت ایران در تبریز می‌ریزد
وی در ادامه به بخشی از مشکلات عمده بخش تولید اشاره کرد و گفت: امروز واحد‌های تولیدی ما حتی در تامین انرژی و برخی زیرساخت‌ها هم با مشکل مواجه هستند و دولت باید برای رفع این مشکلات و تامین انرژی مورد نیاز بخش صنعت همت ویژه‌ای داشته باشد.

این عضو هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تغییرات مداوم سیاست‌ها قوانین موثر در بخش تولید را از دیگر مشکلات و موانع رشد تولید دانست و بر لزوم ایجاد ثبات در سیاست‌های بازار و قوانین مربوط به این بخش تاکید کرد.

سولماز علیپور، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در خصوص جزئیات برگزاری اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور در تبریز گفت: حضور روسای خانه‌های صمت کشور در تبریز فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم با هم افزایی و ایجاد وحدت کلام برای گره‌های کور بخش صنعت و تولید گشایش‌های خوبی ایجاد کنیم.

گردهمایی خانه‌های صمت سراسر کشور در اجلاس تبریز/ تب صنعت ایران در تبریز می‌ریزد
وی افزود: در پایان این اجلاس ملی یک بیانیه به عنوان ماحصل اجلاس تنظیم خواهد شد و به عنوان بیانیه اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت تا به نوعی نمایانگر دیدگاه متخصصان صنعت، معدن و تجارت کشور برای حل مشکلات موجود در این عرصه طی شرایط فعلی باشد.

علیپور در پایان گفت: برگزاری آیین ویژه گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن همزمان با اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور در تبریز جزو برنامه‌های ماست که برای روز دوم اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: این اجلاس بزرگترین همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن خواهد بود و امیدواریم هم مسوولان استان و بخش خصوصی استان از این فرصت بهره‌های کافی را ببرند.

منبع: آژانس خبری تحلیلی نصر

عناوین برگزیده