تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۳۱۱۳۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پروژه ایجاد واحد گندله سازی بیجار ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: پروژه ایجاد واحد گندله سازی در شهرستان بیجار هم اکنون دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی روز دوشنبه در حاشیه بازدید رئیس دیوان محاسبات کردستان و و جمعی از مسوولان شهرستان بیجار از واحد‌های شاخص و صنایع معدنی این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر واحد گندله سازی صبا امید غرب خاورمیانه بیجار، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اتمام عملیات احداث این واحد تولیدی، زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر به طور مستقیم فراهم می‌شود.

وی افزود: عمده مشکل در مسیر اجرای این پروژه، بحث پوشش مخابراتی آن است که مساعدت برای رفع این مشکل در حال انجام است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: روند کاری معدن و کارخانه تولید کنسانتره مشکلی نداشته و هر ۲ واحد معدنی فعال هستند.

خلیقی ادامه داد: این واحد‌های معدنی تنها مشکل تخصیص عرصه جدید برای توسعه سینه کار و انجام فعالیت معدنی را داشتند که در بازدید مشترک به همراه کارشناسان منابع طبیعی استان، رفع این مشکل نیز در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، این مسوولان استانی و شهرستانی از معدن سنگ آهن سراب و کارخانه تولید کنسانتره هم بازدید کردند و مشکل اصلی این واحد‌ها در حال حاضر تامین برق در فصل تابستان است که در کارگروه تسهیل رفع موانع تولید، رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده