تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۱۱۴۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

پرسودترین سهم فولادی بورس در ۳ ماهه ابتدای ۱۴۰۲ کدام نماد بود؟

‌می‌متالز - شرکت‌های فولادی در چند سال اخیر عملکرد خوبی را داشته‌اند و باوجود مشکلات و تحریم‌ها توانسته‌اند روند رو به رشد خود را حفظ نمایند. در این گزارش به عملکرد ۳ ماهه نماد فولادی می‌پردازیم.

به گزارش می‌متالز، تقریباً تمام کارشناسان بازار سرمایه، سهام شرکت‌های فولادی را جزو سهم‌های بنیادی می‌دانند که ریسک کمتری آن‌ها را تهدید می‌کند. شرکت‌های فولادی در چند سال اخیر عملکرد خوبی را داشته‌اند و باوجود مشکلات و تحریم‌ها توانسته‌اند روند رو به رشد خود را حفظ نمایند.

یکی از صنایع بزرگ و ارزشمند حال حاضر بورس اوراق بهادار، صنعت فلزات اساسی است. سهم غالب این صنعت را فولاد تشکیل می‌دهد. در این گزارش به عملکرد ۳ ماهه نماد فولادی می‌پردازیم.

فولاد شاهرود و سود ۲۵۲ ریالی به ازای هر سهم

شرکت فولاد شاهرود در ۳ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۲ سود خالصی معادل ۱۳۶ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از افزایش ۱۶۱ درصدی سود در ۳ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

فولاد شاهرود همچنین به ازای هر سهم نیز سود ۲۵۲ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با افزایش ۱۲۱ درصدی همراه شد و به ۱۴۷ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است درآمد‌های عملیاتی این شرکت با سرمایه ثبت شده ۲۷۰ میلیارد تومانی، با افزایش ۵۶ درصدی همراه شد و به ۷۲۹ میلیارد تومان رسید.

فولاد و سود ۳۳۴ ریالی به ازای هر سهم

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۳ ماهه خود برای هر سهم ۳۳۴ ریال سود شناسایی کرده است؛ که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

مجموع سود خالص این شرکت به ۲۶۷۴۱ میلیارد تومان رسید. این در حالیست که ۲۹۴۶۲ میلیارد تومان سود ناخالص داشته که نسبت به دوره مشابه قبل ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

در نهایت مجموع سود خالص شرکت ۲۶۷۴۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه گذشته ۲۹ درصد رشد را شاهد بوده افزون بر این شرکت ۲۷۰۷۲ میلیارد تومان سود عملیاتی داشته که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

فخوز و سود ۲۴۲ ریالی به ازای هر سهم

شرکت فولاد خوزستان در ۳ ماهه منتهی به خرداد سود خالصی معادل ۴۵۹۳ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۴۹ درصدی سود در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

فخوز به ازای هر سهم نیز سود ۲۴۲ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با رشد ۶۹ درصدی همراه شد و به ۶۶۰۶ میلیارد تومان رسید.

فصبا و سود ۲۸۹۱ ریالی به ازای هر سهم

شرکت صبا فولاد خلیج فارس در ۶ ماهه منتهی به خرداد حسابرسی نشده به سود خالص ۱۵۹۰ میلیارد تومانی دست یافت که در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد ۳۴ درصدی سود همراه بود. این به ازای هر سهم نیز سود ۲۸۹۱ ریالی ساخته است.

گفتنی است درآمد‌های عملیاتی این شرکت با رشد ۲۰ درصدی به ۵۴۹۸ میلیارد تومان رسید و در نهایت موجب تحقق سود ناخالص ۱۷۹۰ میلیارد تومانی شد.

فافزا و سود ۲۴۰۲ ریالی به ازای هر سهم

شرکت فولاد افزا سپاهان در ۳ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۲ سود خالصی معادل ۲۲ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از افزایش ۲۴۹ درصدی سود در ۳ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

شرکت فولاد افزا سپاهان همچنین به ازای هر سهم نیز سود ۲۴۰۲ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با افزایش ۲۴۴ درصدی همراه شد و به ۳۱ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است درآمد‌های عملیاتی این شرکت با سرمایه ثبت شده ۹ میلیارد تومانی، با افزایش ۶۲ درصدی همراه شد و به ۷۹ میلیارد تومان رسید.

فولای و رشد ۴۴ درصدی سود

شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد در ۳ ماهه منتهی به خرداد سود خالصی معادل ۲۵ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۴۴ درصدی سود در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

فوکا و رشد ۲۲ درصدی سود

شرکت فولاد کاویان در ۳ ماهه منتهی به خرداد سود خالصی معادل ۲۴۲ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۲۲ درصدی سود در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

کویر و سود ۱۶۸ ریالی به ازای هر سهم

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در ۳ ماهه منتهی به خرداد سود خالصی معادل ۶۲۶ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۱۵۵ درصدی سود در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

کویر به ازای هر سهم نیز سود ۱۶۸ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با رشد ۵۸ درصدی همراه شد و به ۴۹۶ میلیارد تومان رسید.

فجهان وسود ۱۴۹ ریالی به ازای هر سهم

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در ۳ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۲ سود خالصی معادل ۱۱۱۴ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از افزایش ۲۷۶ درصدی سود در ۳ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

مجتمع جهان فولاد سیرجان همچنین به ازای هر سهم نیز سود ۱۴۹ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با افزایش ۱۹۷ درصدی همراه شد و به ۱۳۵۲ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است درآمد‌های عملیاتی این شرکت با سرمایه ثبت شده حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومانی، با رشد ۶۱ درصدی همراه شد و به ۴۱۹۰ میلیارد تومان رسید.

کاوه و رشد ۱۶۸ درصدی سود

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در ۳ ماهه منتهی به خرداد سود خالصی معادل ۲۶۹۷ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۱۶۸ درصدی سود در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

فولاژ و سود ۴۵۰ ریالی به ازای هر سهم

شرکت فولاد آلیاژی ایران در ۳ ماهه منتهی به خرداد سود خالصی معادل ۱۰۸۰ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۲۸ درصدی سود در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

فولاژ به ازای هر سهم نیز سود ۴۵۰ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با رشد ۵۹ درصدی همراه شد و به ۱۳۷۹ میلیارد تومان رسید.

فجر و سود ۶۲۲ ریالی به ازای هر سهم

شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در ۳ ماهه منتهی به خرداد سود خالصی معادل ۵۲۶ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۱۳۶۴ درصدی سود در ۳ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

فجر به ازای هر سهم نیز سود ۶۲۲ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با رشد ۸۱۸ درصدی همراه شد و به ۶۲۹ میلیارد تومان رسید.

ارفع و سود ۲۰۱۸ ریالی به ازای هر سهم

شرکت آهن و فولاد ارفع در ۳ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۲ سود خالصی معادل ۲۴۲۱ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از افزایش ۱۷۰ درصدی سود در ۳ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.

شرکت آهن و فولاد ارفع همچنین با سرمایه ثبت شده ۱۲۰۰ میلیارد تومان به ازای هر سهم نیز سود ۲۰۱۸ ریالی ساخت.

سود ناخالص نیز با افزایش ۲۱۲ درصدی همراه شد و به ۲۳۶۳ میلیارد تومان رسید. درآمد‌های عملیاتی این شرکت نیز ۷۲ درصد رشد داشت و به ۵۱۱۵ میلیارد تومان رسید.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده