تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۱۱۹۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۵۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی از رشد ۵۰درصدی درآمد‌های مالیاتی در ۴ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. مجتبی امیری با اشاره به وصول ۲۱۶هزار و ۲۹۹میلیارد تومان درآمد مالیاتی در ۴ماه اول امسال، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲۱۶هزار میلیارد و ۲۹۹میلیون تومان درآمد‌های مالیاتی وصول شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۴۳میلیارد و ۸۸۸میلیون تومان بود، رشد ۵۰درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، او افزود: از مجموع این رقم، بیش از ۱۳۳هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم می‌شود که با ۹۰درصد تحقق نسبت به قانون بودجه امسال و ۵۲درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است. رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی با بیان اینکه مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت می‌شود، تصریح کرد: همچنین مالیات اشخاص حقوقی در همین مدت ۸۱هزار و ۵۵۸میلیارد تومان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۱درصدی را نشان می‌دهد. او با اشاره به وصول ۱۰هزار میلیارد تومان مالیات بر ثروت در ۴ماه اول امسال، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۸درصدی داشته است. امیری ادامه داد: ۸۳هزار میلیارد تومان درآمد مربوط به وصولی مالیات در بخش کالا‌ها و خدمات با ۸۲درصد تحقق نسبت به بودجه و ۴۲درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه سهم مالیات مشاغل نسبت به کل مالیات‌های وصولی هشت‌درصد است گفت: در ۴ماه امسال ۱۶هزار و ۴۴۴میلیارد تومان مالیات از مشاغل وصول شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۳درصدی را نشان می‌دهد. امیری گفت: مالیات‌های مستقیم با ۶۲درصد سهم در کل درآمد‌های مالیات بیشترین وصولی مالیاتی را به خود اختصاص می‌دهد. به گزارش فارس، طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، دولت در طول سال جاری باید ۷۴۹هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده