تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۲۰۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امید آمریکا به همکاری بیشتر با آمریکای لاتین در تامین مواد معدنی حیاتی

‌می‌متالز - مقامات آمریکایی معتقدند باید همکاری خود را با کشور‌های آمریکای لاتین در دستیابی به منابع قابل اعتماد مواد معدنی حیاتی تقویت کنند.

به گزارش می‌متالز، پیوند‌های رو به رشد بین برزیل و سایر کشور‌های منطقه با چین در توسعه منابع معدنی و مواد اولیه باتری خودرو‌های برقی حاکی از آن است که امریکا نیاز به مشارکت بیشتر با این کشور‌ها دارد که برزیل می‌تواند شریک بسیار ارزشمندی در تامین مواد معدنی حیاتی برای امریکا باشد. البته فقط برزیل نیست و کشور‌های دیگری، چون آرژانتین، شیلی و پرو نیز مطرح هستند.

دولت بایدن تلاش‌هایی را برای تنوع بخشیدن به منابع تامین کومودیتی‌ها و مواد معدنی حیاتی و کاهش وابستگی به چین آغاز کرده است. بر اساس مطالعه‌ای که سال گذشته توسط موسسه بروکینگز منتشر شد، چین دومین اقتصاد بزرگ جهان حدود ۶۸ درصد نیکل، ۴۰ درصد مس، ۵۹ درصد لیتیوم و ۷۳ درصد کبالت دنیا را پالایش می‌کند. این‌ها همگی از جمله مواد معدنی ضروری برای انتقال انرژی سبز هستند. برزیل در حال حاضر هم فلزاتی از جمله مس و نیکل را استخراج می‌کند که برای ساخت باتری به کار می‌روند و ذخایر لیتیوم زیادی هم دارد. در همین حال، آرژانتین رو به رشد‌ترین تولیدکننده لیتیوم در جهان است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده