تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۱۲۱۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری سیزدهمین جلسه شورای معادن استان خراسان شمالی

‌می‌متالز - صبح امروز حسین حاجی بگلو مدیرکل صمت استان در سیزدهمین جلسه شورای معادن با اشاره به ۴ دستورالعمل اظهار داشت: بررسی پرونده‌های اجرای ماده ۲۰ قانون معادن (صلب صلاحیت)، بررسی اجرای زیرساخت معادن شهرستان‌های بجنورد، جاجرم و گرمه، بررسی محل اجرای طرح‌های غیر معدنی متداخل با محدوده‌های معدنی و بررسی تامین سوخت و نحوه نظارت بر حمل معادن سطح استان در این جلسه مطرح و با لحاظ یک سری الزامات مورد رای و تایید اعضای شورا قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در خصوص بررسی اجرای زیرساخت معادن شهرستان‌های بجنورد، جاجرم و گرمه تصریح کرد: در خصوص معادن شهرستان بجنورد طی بازدید مجدد باید نظر راهداری، راه و شهرسازی، سازمان مدیریت، صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی و دفتر فنی استاندار لحاظ شود، برای معدن شهرستان جاجرم نیز بازبینی مجدد انجام و نظرات فرماندار برای تصمیم گیری لحاظ شود.

وی در خصوص معدن شهرستان گرمه نیز افزود: استعلامات از شرکت‌های ذیصلاح گرفته شود و کشف قیمت صورت گیرد و طی رقابت قیمت پیشنهادی شرکت‌های حاضر در مناقصه کمترین قیمت مصوب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در خصوص بررسی تامین سوخت و نحوه نظارت بر حمل معادن سطح استان تاکید بر ادامه روند نظارت‌ها داشت، اگر مصوبه خاصی یا همکاری شهرداری نیاز است مطرح شود و نظارت بیشتر باید تحقق یافت.

رشیدی در ارتباط با، بررسی محل اجرای طرح‌های غیر معدنی متداخل با محدوده‌های معدنی و بررسی تامین سوخت و نحوه نظارت بر حمل معادن سطح استان در این جلسه بر نظرات شورای تخصصی کارشناسان و رعایت استاندارد‌ها برای جلوگیری از بروز مشکل و اعمال نظر کارشناسی تاکید کرد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده