تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۱۲۳۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

نظارت بر معادن با همکاری سازمان نظام مهندسی گیلان تشدید می‌شود

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر معادن با همکاری نظام مهندسی معدن گفت: استفاده بیشتر از توان فنی و مشورتی نظام مهندسی معدن در ساماندهی معادن گیلان کارگشاست.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری روز دوشنبه در نشست با رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان تصریح کرد: این همکاری همچنین می‌تواند در قالب نقشه‌برداری از محدوده ها، شناسایی ظرفیت‌ها و ذخایر جدید معدنی و رعایت اصول ایمنی معادن ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر معادن با همکاری نظام مهندسی معدن استان، خواستار استفاده بیشتر از توان فنی و مشورتی این تشکل تخصصی در ساماندهی معادن شد و افزود: تشکل‌های فنی، بازوانی ثمربخش برای سازمان صنعت، معدن و تجارت در بهبود خدمات رسانی در امور اجرایی هستند.

پورحیدری اظهار کرد: این درک و پذیرش انتظارات ۲ سویه قانونی با توجه به ساختار، وظایف و تکالیف سازمانی می‌تواند فعالیت‌های معدنی را بیش از پیش بهره ور سازد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر ضرورت هم افزایی و تعامل سازمان‌های صمت و نظام مهندسی معدن گفت: گیلان باوجود معادن اندک با چالش‌های متعددی متاثر از تقاضای مضاعف روبرو است که بسیاری از مشکلات فعالیت‌های معدنی با رویکرد ساماندهی و تعاملی و با تدوین شیوه نامه‌های اجرایی قابل رفع است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گیلان نیز با استقبال از برگزاری این نشست تخصصی اظهار کرد: تکالیف و امور اجرایی این ۲ سازمان مشترک و وابسته به هم بوده و هر ۲ از یک پیکره و خانواده هستند که در بخش معادن به خدمات رسانی مشغولند.

رامین میرصادقی تعامل بیشتر ۲ سازمان را راهگشا دانست و خاطر نشان کرد: تیم علمی اعضای نظام مهندسی معدن استان با تمام قوا در جهت بهبود خدمات و ارتقاء سطح فعالیت‌های معدنی آماده همکاری هستند تا فعالیت‌های معدنی به صورت تخصصی به افراد ذیصلاح سپرده شود.

گیلان ۴۷ معدن دائمی دارای پروانه بهره برداری دارد سایر معادن به تعداد ۱۴۷ فقره به صورت اجازه برداشت‌های موقت برای تامین مصالح پروژه‌های عمرانی فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گیلان

عناوین برگزیده